Pagina 1 van 2

Klant zonder weten bij HF

Geplaatst: 11 jul 2017 11:46
door Wellbeing
Goede middag,

Eind maart melde mijn vriendin dat er 33,00 € van haar rekening was afgegaan door een domiciliering bij HF. Ik heb onmiddellijk telefonisch contact opgenomen met HF om dit te annuleren omdat wij geen klanten zijn. Dit was geen probleem maar we dienden wel onze bank persoonlijk op de hoogte brengen voor annulatie domiciliering.
Wij dachten dat we ervan af waren tot er op een zaterdag (29 april) een auto van HF voor onze deur stond, oke dachten we de maaltijdbox is betaald (HF heeft ons de 33,00 € nooit terug overgemaakt) we nemen de box aan.
06 mei herhaalde dit, ik zeg tegen de chauffeur dat we geen klant zijn van HF toch hij weigerde de box terug mee te nemen. Ik neem de box aan maar contacteer op maandag HF (niet mogelijk op zaterdag) om nogmaals te zeggen dat we geen klanten zijn. HF laat ons weten dat we waarschijnlijk nog in hun systeem zitten en dat ze dat zo vlug mogelijk zouden oplossen.
Dit herhaald hem op 13 mei ... zelfde reactie van de chauffeur, van ons en HF. Maar nu zeg ik tegen HF dat dit nu wel moet stoppen omdat:
1 we geen klant zijn van HF
2 wij op verlof vertrekken van 19 mei tem 03 jun

op 20 mei en 03 jun is HF aan de deur geweest, met niemand thuis vermoed ik dat de chauffeur da boxen terug heeft meegenomen. Nu beweerd HF dat de box op die data zijn aanvaard.
Ik heb nu een factuur ontvangen van:
29.04 33,00 € (nochtans reeds betaald via domiciliering)
06.05 43,00 € (geen probleem mee om deze te betalen :( )
13.05 43,00 € (idem 06.05)
20.05 43,00 € (kan ik niet betalen aangezien ik op verlof was)
03.06 43,00 € (idem als hierboven)

Met andere woorden HF geeft ons hier een factuur van 211,00 € waarvan ik slechts 86,00 € wens te betalen. De factuur is trouwens al een "laatste herinnering" ook heb hebben we nog geen enkele rappel ontvangen.

Wie kan mij hierbij verder helpen? HF dreigt uiteraard met een incassobureau waardoor er nog eens 40,00 € op het bedrag zal bijkomen.

Met vriendelijke groeten, Patsy

Re: Klant zonder weten bij HelloFresh

Geplaatst: 11 jul 2017 12:09
door LeenW
Kunt u allereerst de naam verwijderen? Dat is hier niet relevant en tegen de forumregels.

Re: Klant zonder weten bij HelloFresh

Geplaatst: 11 jul 2017 12:26
door denlowie
Hoe komt het dat zij een domicilering hebben ?

Dit moet je zeker getekend hebben, de bank zelf kan dit niet stoppen, die firma moet dit doen !

Je zal van je contract moeten af geraken, dit staat in hun verkoopovereenkomst die je gekregen heeft als je dit getekend heeft.

Re: Klant zonder weten bij HelloFresh

Geplaatst: 11 jul 2017 12:48
door mava105
Zoiets ze je op met een AANGETEKENDE BRIEF en niet telefonisch. Nu heb je geen enkel bewijs dat je hebt opgezegd.

Re: Klant zonder weten bij HelloFresh

Geplaatst: 11 jul 2017 13:07
door Drone
langs de andere kant moet HF kunnen aantonen dat u een overeenkomst met hun heeft gesloten

Re: Klant zonder weten bij HelloFresh

Geplaatst: 11 jul 2017 13:11
door Xenophon
Wie heeft bij de firma in kwestie de gegevens voor een domiciliëring verstrekt? Zij kunnen daar toch onmogelijk spontaan aangekomen zijn?

Re: Klant zonder weten bij HelloFresh

Geplaatst: 11 jul 2017 13:22
door Wellbeing
Drone, HF heeft ons adres, GSM, email maar geen juiste naam

Xenophn,
Op de factuur die ik nu heb ontvangen staat een naam van een dame die ik niet ken (LDB), met ons adres. Uiteraard kan dit ook een fictieve naam zijn door de persoon die in onze naam dit contract heeft opgesteld.

Re: Klant zonder weten bij HelloFresh

Geplaatst: 11 jul 2017 13:50
door Xenophon
Maar ze hebben toch ook uw rekeningnummer en de gegevens van de bank, anders konden ze onmogelijk die domiciliëring laten doorgaan. Men heeft dan ook uw e-mail en adres. Daarenboven hebt u een paar zendingen die aankwamen aanvaard. Het is veronderstel ik niet uw gewoonte om een zending op andermans naam die bij u aangeboden wordt aan te nemen. Ergens klopt iets niet.

Re: Klant zonder weten bij HelloFresh

Geplaatst: 11 jul 2017 14:05
door Wellbeing
Wel als mijn PC gehackt is. Dan kunnen ze toch aan alles? Volgens mijn vriendin begon de PC plots uit zichzelf te werken. En ze had juist op de site van de bank geweest voor een betaling. Toen ze belde heb ik gezegd om onmiddellijk een scan uit te voeren.
Ook gmail heeft hier problemen mee gehad, ik had plots meer contactpersonen die ik niet ken. Ik heb de PC laten uitzetten en de dag nadien binnengebracht voor herstelling.
Voor wat het aanvaarden van de boxen betreft: de eerste was al betaald via de domiciliering, de tweede en derde werd niet teruggenomen door de chauffeur

Re: Klant zonder weten bij HelloFresh

Geplaatst: 11 jul 2017 14:07
door Didymus
Dit moet je zeker getekend hebben, de bank zelf kan dit niet stoppen, die firma moet dit doen !
Dat is een wijdverbreide misvatting over de SEPA-domiciliëring. De schuldeiser moet over een mandaat beschikken, maar er is niemand die dat controleert. Het is voldoende dat ze aan de bank van de schuldenaar laten weten dat ze een mandaat hebben om een domiciliëring toe te staan. Daartegenover staat wel dat je het geld achteraf makkelijk kan terugeisen.

Re: Klant zonder weten bij HelloFresh

Geplaatst: 11 jul 2017 14:18
door Wellbeing
Wij hebben telefonisch contact opgenomen met de firma en met onze bank. Bij de bank moisten we wel persoonlijk langgaan.

Re: Klant zonder weten bij HelloFresh

Geplaatst: 11 jul 2017 15:10
door denlowie
Dat is een wijdverbreide misvatting over de SEPA-domiciliëring. De schuldeiser moet over een mandaat beschikken, maar er is niemand die dat controleert.
Allemaal goed en wel, maar dan moet de schuldeiser wel, de naam van de bank en het rekening nummer hebben van de bank, en ik denk niet dat veel particulieren een bordje hangen aan de voordeur met deze gegevens op !

Re: Klant zonder weten bij HelloFresh

Geplaatst: 11 jul 2017 15:20
door Didymus
Naam van de bank kan je héél makkelijk afleiden van het rekeningnummer. Maar inderdaad, op een of andere manier zijn ze toch aan dat rekeningnummer geraakt.

Er ontbreekt sowieso een schakel in het verhaal. Een "hacker" die vreemd is aan TS gaat zich normaal niet bezighouden met iemand te abonneren op een maaltijdbox. Klinkt eerder als iemand die persoonlijk wraak wil nemen.

Re: Klant zonder weten bij HelloFresh

Geplaatst: 11 jul 2017 15:27
door Xenophon
Het verhaal lijkt me ietwat te complex om geloofwaardig te zijn, sorry. Ik zie niet zoveel hackers die erin slagen om uw bankgegevens, adres, e-mail.....te stelen vanop uw pc louter daarna een contract sluiten met de leverancier in kwestie...op een andere naam zodat u vervloekt zit met verse groenten. Zend een AS naar de leverancier, zeg heel die handel op en ga naar de supermarkt.

Re: Klant zonder weten bij HelloFresh

Geplaatst: 11 jul 2017 15:33
door denlowie
Nochtans als ik de verkoopsvoorwaarden lees is het simpel om dit abonnement op te zegen slechts 1 week !

Lees dit eens !

op 20 mei en 03 jun is HF aan de deur geweest, met niemand thuis vermoed ik dat de chauffeur da boxen terug heeft meegenomen. Nu beweerd HF dat de box op die data zijn aanvaard.
Ik heb nu een factuur ontvangen van:
29.04 33,00 € (nochtans reeds betaald via domiciliering)
06.05 43,00 € (geen probleem mee om deze te betalen :( )
13.05 43,00 € (idem 06.05)
20.05 43,00 € (kan ik niet betalen aangezien ik op verlof was)
03.06 43,00 € (idem als hierboven)

Met andere woorden HF geeft ons hier een factuur van 211,00 € waarvan ik slechts 86,00 € wens te betalen. De factuur is trouwens al een "laatste herinnering" ook heb hebben we nog geen enkele rappel ontvangen.


Als ik dit lees dan ben ik van overtuigd dat TS wel degelijk een abonnement heeft afgesloten.

Ze aanvaarden 3 maal de box, dan op vakantie en dit zonder verwittigen, in de voorwaarden hoef je maar voor de woensdag te bellen en het is in orde !! !

En op 20.05 op verlof maar er is geen betaling via de domicilering , en week na dien het zelfde .
Een beetje geloofwaardig blijven zou ik zeggen.