Klant zonder weten bij HF
Geplaatst: 11 jul 2017 11:46
Goede middag,
Eind maart melde mijn vriendin dat er 33,00 € van haar rekening was afgegaan door een domiciliering bij HF. Ik heb onmiddellijk telefonisch contact opgenomen met HF om dit te annuleren omdat wij geen klanten zijn. Dit was geen probleem maar we dienden wel onze bank persoonlijk op de hoogte brengen voor annulatie domiciliering.
Wij dachten dat we ervan af waren tot er op een zaterdag (29 april) een auto van HF voor onze deur stond, oke dachten we de maaltijdbox is betaald (HF heeft ons de 33,00 € nooit terug overgemaakt) we nemen de box aan.
06 mei herhaalde dit, ik zeg tegen de chauffeur dat we geen klant zijn van HF toch hij weigerde de box terug mee te nemen. Ik neem de box aan maar contacteer op maandag HF (niet mogelijk op zaterdag) om nogmaals te zeggen dat we geen klanten zijn. HF laat ons weten dat we waarschijnlijk nog in hun systeem zitten en dat ze dat zo vlug mogelijk zouden oplossen.
Dit herhaald hem op 13 mei ... zelfde reactie van de chauffeur, van ons en HF. Maar nu zeg ik tegen HF dat dit nu wel moet stoppen omdat:
1 we geen klant zijn van HF
2 wij op verlof vertrekken van 19 mei tem 03 jun
op 20 mei en 03 jun is HF aan de deur geweest, met niemand thuis vermoed ik dat de chauffeur da boxen terug heeft meegenomen. Nu beweerd HF dat de box op die data zijn aanvaard.
Ik heb nu een factuur ontvangen van:
29.04 33,00 € (nochtans reeds betaald via domiciliering)
06.05 43,00 € (geen probleem mee om deze te betalen
)
13.05 43,00 € (idem 06.05)
20.05 43,00 € (kan ik niet betalen aangezien ik op verlof was)
03.06 43,00 € (idem als hierboven)
Met andere woorden HF geeft ons hier een factuur van 211,00 € waarvan ik slechts 86,00 € wens te betalen. De factuur is trouwens al een "laatste herinnering" ook heb hebben we nog geen enkele rappel ontvangen.
Wie kan mij hierbij verder helpen? HF dreigt uiteraard met een incassobureau waardoor er nog eens 40,00 € op het bedrag zal bijkomen.
Met vriendelijke groeten, Patsy
Eind maart melde mijn vriendin dat er 33,00 € van haar rekening was afgegaan door een domiciliering bij HF. Ik heb onmiddellijk telefonisch contact opgenomen met HF om dit te annuleren omdat wij geen klanten zijn. Dit was geen probleem maar we dienden wel onze bank persoonlijk op de hoogte brengen voor annulatie domiciliering.
Wij dachten dat we ervan af waren tot er op een zaterdag (29 april) een auto van HF voor onze deur stond, oke dachten we de maaltijdbox is betaald (HF heeft ons de 33,00 € nooit terug overgemaakt) we nemen de box aan.
06 mei herhaalde dit, ik zeg tegen de chauffeur dat we geen klant zijn van HF toch hij weigerde de box terug mee te nemen. Ik neem de box aan maar contacteer op maandag HF (niet mogelijk op zaterdag) om nogmaals te zeggen dat we geen klanten zijn. HF laat ons weten dat we waarschijnlijk nog in hun systeem zitten en dat ze dat zo vlug mogelijk zouden oplossen.
Dit herhaald hem op 13 mei ... zelfde reactie van de chauffeur, van ons en HF. Maar nu zeg ik tegen HF dat dit nu wel moet stoppen omdat:
1 we geen klant zijn van HF
2 wij op verlof vertrekken van 19 mei tem 03 jun
op 20 mei en 03 jun is HF aan de deur geweest, met niemand thuis vermoed ik dat de chauffeur da boxen terug heeft meegenomen. Nu beweerd HF dat de box op die data zijn aanvaard.
Ik heb nu een factuur ontvangen van:
29.04 33,00 € (nochtans reeds betaald via domiciliering)
06.05 43,00 € (geen probleem mee om deze te betalen

13.05 43,00 € (idem 06.05)
20.05 43,00 € (kan ik niet betalen aangezien ik op verlof was)
03.06 43,00 € (idem als hierboven)
Met andere woorden HF geeft ons hier een factuur van 211,00 € waarvan ik slechts 86,00 € wens te betalen. De factuur is trouwens al een "laatste herinnering" ook heb hebben we nog geen enkele rappel ontvangen.
Wie kan mij hierbij verder helpen? HF dreigt uiteraard met een incassobureau waardoor er nog eens 40,00 € op het bedrag zal bijkomen.
Met vriendelijke groeten, Patsy