Advies ivbm retourneren - Aankoop webshop
Geplaatst: 28 jun 2017 18:24
Beste forumleden,
Ik kocht onlangs via een Belgische online shop (met Nederlandse hoofdzetel) een airco. (betaald met Paypal )
Aangezien de specificaties van het toestel in de realiteit sterk afwijken met de vermelde specs op de website
(geluidsniveau ligt ca. 20 tot 30 db hoger dan vermeld) wil ik het toestel retourneren. (verkoper werd hiervan
op de hoogte gebracht, reeds enkele dagen na levering)
De retourvoorwaarden van de verkoper zijn echter nogal streng :
vb: bij beschadiging van de kartonnen doos of van de isomo-onderdelen, wordt er niet terugbetaald. In geval
van vlekken in de handleiding evenmin, enz,....
Ik stelde telefonisch voor aan de verkoper om op mijn kosten de airco via een koerierdienst af te laten
leveren in hun "vestiging" in Lommel. (wat een gewoon rijhuis in en geen winkel).
Dit bleek niet mogelijk omdat er niet permanent iemand aanwezig is in hun "kantoor" in België¨, hij dreigde
ermee dat ik moest opdraaien bij eventuele transportschade.
Merk op dat onder transportschade bijvoorbeeld ook het indrukken of insnijden van de kartonnen doos wordt
verstaan ! (zijn letterlijke woorden)
Na veel aandringen was het uiteindelijk mogelijk om persoonlijk de airco in Lommel af te leveren, maar een
eventuele terugbetaling zou pas na grondige technische inspectie in de hoofdzetel in Nederland gebeuren.
De verkoper wil me echter geen document ("in goede staat ontvangen etc. ) bezorgen indien ik de airco in
goede staat aflever in hun kantoor te Lommel.
Hij verplicht me dus om met het ding naar Nederland te rijden - dit zal me een halve dag kosten.
U zal begrijpen dat mijn vertrouwen in deze firma nogal zoek is.
Wat zijn mijn rechten als consument, maar vooral : hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Alvast dank voor jullie advies !
mvg,
Andy
Ik kocht onlangs via een Belgische online shop (met Nederlandse hoofdzetel) een airco. (betaald met Paypal )
Aangezien de specificaties van het toestel in de realiteit sterk afwijken met de vermelde specs op de website
(geluidsniveau ligt ca. 20 tot 30 db hoger dan vermeld) wil ik het toestel retourneren. (verkoper werd hiervan
op de hoogte gebracht, reeds enkele dagen na levering)
De retourvoorwaarden van de verkoper zijn echter nogal streng :
vb: bij beschadiging van de kartonnen doos of van de isomo-onderdelen, wordt er niet terugbetaald. In geval
van vlekken in de handleiding evenmin, enz,....
Ik stelde telefonisch voor aan de verkoper om op mijn kosten de airco via een koerierdienst af te laten
leveren in hun "vestiging" in Lommel. (wat een gewoon rijhuis in en geen winkel).
Dit bleek niet mogelijk omdat er niet permanent iemand aanwezig is in hun "kantoor" in België¨, hij dreigde
ermee dat ik moest opdraaien bij eventuele transportschade.
Merk op dat onder transportschade bijvoorbeeld ook het indrukken of insnijden van de kartonnen doos wordt
verstaan ! (zijn letterlijke woorden)
Na veel aandringen was het uiteindelijk mogelijk om persoonlijk de airco in Lommel af te leveren, maar een
eventuele terugbetaling zou pas na grondige technische inspectie in de hoofdzetel in Nederland gebeuren.
De verkoper wil me echter geen document ("in goede staat ontvangen etc. ) bezorgen indien ik de airco in
goede staat aflever in hun kantoor te Lommel.
Hij verplicht me dus om met het ding naar Nederland te rijden - dit zal me een halve dag kosten.
U zal begrijpen dat mijn vertrouwen in deze firma nogal zoek is.
Wat zijn mijn rechten als consument, maar vooral : hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Alvast dank voor jullie advies !
mvg,
Andy