Vraag herstelling garage
Geplaatst: 09 jan 2017 18:43
Enkele maanden geleden voelden we dat onze auto soms last had van schokken. Er kwamen geen alarmen in de auto, dus besloten we om bij het volgende onderhoud te vragen om dit na te kijken. Hier kregen we te horen dat er geen problemen gevonden werden.
Nu een maand of 2-3 later, krijgt onze auto dit weer en kunnen we er zelfs nimmer mee rijden. We hebben uiteraard onze auto naar de garage gebracht voor nazicht, met de vraag om ons te verwittigen als er kosten gemaakt moeten worden. Hier bleek na tests dat er een probleem is met de injectors en dat deze alle 4 vervangen moeten worden. Hier hangt een enorm kostplaatje aan vast (1500 euro).
We zijn hier niet direct op ingegaan en hebben even opgezocht en we vinden dat het niet zo vaak voorkomt dat een injector stuk gaat, laat staan alle 4. Na de garage teruggebeld te hebben meldt hij ons dat er 1 injector stuk is, 1 injector aan vervanging toe is, 1 injector nog een euro 3 standaard heeft en daardoor vervangen moet en 1 injector nog werkt.
Gezien het hoge kostenplaatje vroeg ik de garagist om het mogelijk was om enkel de kapotte en de bijna kapotte injector te vervangen. Dit weigerde de garagist om te doen omdat hij niet houdt van half werk. Het stond ons wel vrij om tweedehands injectoren te zoeken om de prijs te drukken of om naar een andere garagist te gaan. In dit laatste geval moeten we dan wel de onkosten van de motor uit elkaar te halen en van de testen betalen. Hoeveel dat dit zou zijn, kon hij ons niet op voorhand vertellen...
Aan dit alles hangt volgens mij een enorm geurtje, heeft iemand hier ervaringen/raad voor een dergelijke situatie? En wat zijn onze rechten hierin?
Nu een maand of 2-3 later, krijgt onze auto dit weer en kunnen we er zelfs nimmer mee rijden. We hebben uiteraard onze auto naar de garage gebracht voor nazicht, met de vraag om ons te verwittigen als er kosten gemaakt moeten worden. Hier bleek na tests dat er een probleem is met de injectors en dat deze alle 4 vervangen moeten worden. Hier hangt een enorm kostplaatje aan vast (1500 euro).
We zijn hier niet direct op ingegaan en hebben even opgezocht en we vinden dat het niet zo vaak voorkomt dat een injector stuk gaat, laat staan alle 4. Na de garage teruggebeld te hebben meldt hij ons dat er 1 injector stuk is, 1 injector aan vervanging toe is, 1 injector nog een euro 3 standaard heeft en daardoor vervangen moet en 1 injector nog werkt.
Gezien het hoge kostenplaatje vroeg ik de garagist om het mogelijk was om enkel de kapotte en de bijna kapotte injector te vervangen. Dit weigerde de garagist om te doen omdat hij niet houdt van half werk. Het stond ons wel vrij om tweedehands injectoren te zoeken om de prijs te drukken of om naar een andere garagist te gaan. In dit laatste geval moeten we dan wel de onkosten van de motor uit elkaar te halen en van de testen betalen. Hoeveel dat dit zou zijn, kon hij ons niet op voorhand vertellen...
Aan dit alles hangt volgens mij een enorm geurtje, heeft iemand hier ervaringen/raad voor een dergelijke situatie? En wat zijn onze rechten hierin?