Pagina 1 van 1

éénzelfde product met 2 verschillende omschrijvingen en prijzen

Geplaatst: 08 jul 2016 13:17
door SvenV
Beste,

Graag had ik jullie advise gehad over volgende kwestie:

Eerder deze week bestelde ik product A via een online winkel ter waarde van 29,95€
Bij ontvangst hiervan blijkt dit echter product B te zijn, ook beschikbaar via hun online winkel maar wel tegen 19,95€

Bij het melden van deze, laten ze weten dat ze product A aankopen via leverancier X maar dat dit eigenlijk geen product is van het merk dat ze wel adverteren. Dit product kan steeds verschillen van merk en toevallig was deze reeks dus een oplage van product B.

Het eigenlijk product B bestellen ze via leverancier Y en is hierdoor 10€ goedkoper.

Persoonlijk vind ik dit oplichting gezien er bij product A niks bijstaat dat dit eigenlijk geen product is van het merk zelf en dat dit steeds kan verschillen. Ook staat er niet bij welk product je dan wel ontvangt.

Hun enige voorstel is het terugsturen van het product, verzending betaald door mezelf.

Re: éénzelfde product met 2 verschillende omschrijvingen en prijzen

Geplaatst: 09 jul 2016 08:07
door Van Camp
Beste,

U kan zich beroepen op de niet-conforme levering in de zin van art. 1649ter, par. 1 van het Burgerlijk Wetboek (B.W.), aangezien u niet gekregen hebt wat u bestelde. De verkoper is hiervoor aansprakelijk op grond van art.1649quater, par. 1 B.W. De retourkosten om het goed in overeenstemming te brengen zijn ten laste van de verkoper (art. 1649quingies, par. 2 B.W.). Verzoek aan deze laatste om retourticket, gezien de levering niet in overeenstemming is met de overeenkomst.

Bovendien is hier volgens mij ook sprake van misleidende handelspraktijk (look alike als het origineel voorstellen) in de zin van art. VI. 100, 13° van het Wetboek van Economisch Recht (afgekort: WER).

Mvg,

Van Camp