#1 , 24 jun 2016 03:43
Hallo,
Ik krijg al een tijdje facturen in mijn mail box van xxx uit NEDERLAND om maandelijks 14,95 euro maandelijks te betalen omdat ik mij zou Ingeschreven hebben op hun acties.
Ik zelf weet hier niks van en bestel nooit iets via het internet omdat ik graag wil weten wat ik koop, dus in die zin vind ik die factuur al absurd, omdat ik nog nooit iets via het internet heb besteld.
Ik ga morgen alvast naar de politie om een klacht in te dienen omdat mijn id gegevens misbruikt zijn. Zijn er nog dingen die ik kan doen om mij in te dekken ? ik dacht dat Nederlandse incasso bureaus niet onder de Belgische wet vielen ?
Kan ik die incasso bureau ook aanschrijven ? Mensen hebben mij de tip gegeven om het gewoon te negeren omdat het incasso bureau in België geen poot heeft op te staan. Als ze mij toch in ingebreke stellen via een AS dan moet ik gewoon het PV van de politie opsturen.
Dit is alvast de email:
Laatste aanmaning factuur 40794
Centraal Invorderings BureauAmsterdam, 20-06-2016
Betreft: Laatste aanmaning
Ons kenmerk: 23179/40794
Factuur: 40794
"geachte
Uit onze administratie is gebleken dat, ondanks de betalingsherinneringen, de betaling van factuur 40794 ten bedrage van €14,99 nog niet is ontvangen.
Wij voorkomen graag voor u de €40 extra incassokosten, daarom heeft u een "laatste aanmaning" ontvangen. Bij het uitblijven van de betaling binnen 14 dagen na dagtekening van de brief, zijn wij genoodzaakt om ons incassobureau in te schakelen. De extra kosten van minimaal €40 komen voor uw rekening. U heeft nu de mogelijkheid om uw betaling te verrichten met een een minimale boete.
Hierbij willen wij u nog een laatste keer verzoeken om de betaling binnen 14 dagen te verrichten met een minimale boete.
Bij het uitblijven van een betaling binnen 14 dagen na dagtekening van deze brief, zijn wij genoodzaakt om ons incassobureau in te schakelen. De hiermee gemoeide gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten, volgens Wet Incassokosten dd 1 juli 2012, komen voor uw rekening. Bovendien wordt alsdan aanspraak gemaakt op de contractuele en/of wettelijke rente vanaf de datum dat u in verzuim bent. Bij een factuurbedrag van €14,99 bedragen de incassokosten €40,-.
Wij gaan er echter vanuit dat dit niet noodzakelijk is en dat u tijdig de nog openstaande factuur zult betalen.
Factuurnummer: 40794
Openstaand bedrag: €14,99
Aanmaningskosten: €15,00
KLIK HIER EN BETAAL
Ga naar xxx en betaal direct!
U kan inloggen met uw factuurnummer: 40794
Hoogachtend,"