Telefoonkaart Unity

vacano
Topic Starter

Telefoonkaart Unity

#1 , 07 jun 2016 15:13

Heb deze week een telefoonkaart van Unity gekocht voor 5 euro belwaarde in een krantenwinkel. Bij aankoop krijg je dan een soort kassaticket waarop een code staat waarmee je dan goedkoop kan bellen naar het buitenland. Wanneer ik hiermee bel en de code ingeef krijg ik steeds een antwoordapparaat met de mededeling dat de code niet correct is. Heb dit nochtans al verschillende keren gedaan en nooit problemen gehad. Ben dan met het kassaticket terug naar de winkel geweest en daar zegt de winkelbediende dat dit niet zijn verantwoordelijkheid is en dat hij hier niets kan aan doen.... Kan ik hier iets tegen inbrengen, zij hebben mij tenslotte iets verkocht dat niet werkt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 07 jun 2016 15:18

U kunt zich beroepen op de niet-conforme levering, al gaat u de 5 euro waarschijnlijk al kwijt zijn met een aangetekende ingebrekestelling.

vacano
Topic Starter

#3 , 07 jun 2016 15:53

Kan ik die 5 euro niet gewoon terugeisen van de verkoper of eventueel een tegoedbon...

Reclame

Blaatpraat

#4 , 07 jun 2016 15:57

Ja, dat kun je, maar het gaat je (helaas) meer kosten om die kosten nog maar te kunnen recuperen.
Je moet een aangetekend schrijven versturen naar de verkoper, en mogelijks nog een tweede en derde.
En dit kost je al meer dan 5 euro op zich...

Misschien kun je iets doen door contact op te nemen met de klantendienst van Unity?

Op de website van Unity vind ik dit:
For inquires related to the use of your calling card:
If you are having a problem with call quality, access numbers, rates or anything else related to the use of your phone card purchased through idtcalls.com you can dial the customer service number listed on the Phone card page, please ensure you are the Phone card holder when calling.
Staat er geen telefoonnummer op die kaart dus?
Laatst gewijzigd door Blaatpraat op 07 jun 2016 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.

LeenW

#5 , 07 jun 2016 15:59

Dat hebt u toch al gedaan? Als hij weigert, moet je verdere stappen zetten of aanvaarden dat het voor 5 euro de moeite niet is.

artemis

#6 , 07 jun 2016 16:52

Er is ook een ombudsdienst voor telecommunicatie
http://www.ombudsmantelecom.be/nl/onthaal.html?IDC=36

Masty

#7 , 11 jun 2016 21:40

BELLEN NAAR UNITY!!! God...

Terug naar “Consumenten Koop”