verkoop prive leasing wagen

Mcnab
Topic Starter

verkoop prive leasing wagen

#1 , 25 mar 2016 10:59

Hoi allen,

Ik heb in 2013 een citroen gekocht als particulier via psa finance.
Het contract houdt ik dat ik 5 jaar een 155 euro per maand moet betalen en dan op het einde de wagen kan overkopen voor 5000 euro.
Het contract loopt ten einde in 2018.
Nu wil ik een andere wagen kopen en deze verkopen.

Als ik deze wagen particulier verkoop en ik betaal de wagen gewoon mooi verder af bij Psa finance, ga ik dan in de problemen komen?
Kunnen zij dat zien dat de wagen niet meer in mijn bezit is zolang ik die gewoon verder betaal en op het einde van het contract fe 5000 euro overmaak?
Of ga ik me hiermee in de nesten werken?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 mar 2016 11:08

Een leasing wagen is u wagen niet en je mag een andermans wagen niet verkopen dit noemen we DIEFSTAL !

En ja zij zullen dit zien aan de inschrijvingen van de wagen die wel gevolgd word door de leasing maatschappij, wat je wel kan doen is contact opnemen met hun om de wagen nu volledig af te kopen van de leasing maatschappij .

Kleine bruto rekening : 30 maanden X 155 + 5000€ = 9650€ dat u nu nog moet aan de leasing maatschappij
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Mcnab
Topic Starter

#3 , 25 mar 2016 12:13

Bedankt voor uw toelichting.
Ik dacht dat als ik de wagen gewoon verder betaalde dat het niet uitmaakte.
Spijtig, maar dan berg ik mijn plannen voor een andere wagen nog maar een 2 jaartjes op.

Reclame

denlowie
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 mar 2016 12:40

Bedankt voor uw toelichting.
Ik dacht dat als ik de wagen gewoon verder betaalde dat het niet uitmaakte.
Spijtig, maar dan berg ik mijn plannen voor een andere wagen nog maar een 2 jaartjes op.
Ja dit is verstandiger.

En waar je misschien nog niet aan gedacht heeft dat je misschien zelfs geen lening zal kunnen krijgen, daar deze leasing vermeld staat bij de NBB als krediet, en wel aan het bedrag toen je begon, en een paar kredietkaarten zoals visa en een debetkaart en de banken moet daar allemaal rekening mee houden voor het toekennen van een lening .
Want dit zien de banken in één oogopslag
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Mcnab
Topic Starter

#5 , 25 mar 2016 12:49

Ik was van zin om de wagen gewoon te verkopen en met het geld een andere wagen te kopen en een klein tweede wagentje voor mijn vrouw.
Ik wou geen tweede krediet aangaan.
Maar daar wacht ik nog wel even mee dan.
Bedankt voor de info alleszinds.

Terug naar “Consumenten Koop”