Mag ik even jullie advies inroepen?
OP 31/01 bestelde ik 2 vliegtuigtickets naar Florida bij Air Berlin.
De betaling gebeurde met Visa en vlak na de betaling krijg ik een bevestiging en een boekingsnummer.
Ongeveer een week later kijk ik naar de stand van mijn visakaart (via mijn homebanking App kan ik dat allemaal on line volgen) en ik zie dat er wel verschillende hotels die ik reeds boekte gedebiteerd werden, maar van de vliegtuigtickets was er geen spoor...
Ik heb naar Air Berlin gemaild om te zeggen dat ik nog geen transactie zag voor mijn Visakaart, maar daar mailden ze me opnieuw de bevestiging van mijn boeking door met de vermelding dat alles in orde was.
Ondertussen warden de vluchturen ook veranderd en daarvan kreeg ik een bevestiging vai mail, ik veronderstel dus dat mijn booking effectief wel in orde is.
Nog een week later merk ik dat er nog steeds geen spoor is van de betaling van mijn vliegtuigtickets dus ik mail weer naar Air Berlin.
Daar krijg ik nogmaals de bevestiging ( we confirm...) dat de betaling correct gebeurde en er geen problemen waren.
Ondertussen ook al mijn bank gecontacteerd maar daar konden ze me niet helpen, daarop Atos Wirldline gecontacteerd en vandaag krijg ik een telefoontje van hen.
De vriendelijke medewerker wist me te vertellen dat de betaling wel 15 dagen in wacht heft gestaan maar door Air Berlin niet werd bevestigd, hierdoor werd de transactie geannuleerd.
Ik heb nu, vandaag, voor de derde keer naar Air Berlin gemaild; maar ik vroeg me af wat mijn rechten/plichten zijn in dit geval.
Wat als ze ook dit x zeggen dat alles in orde is en er bij vertrek blijkt dat er toch een probleem is geweest?
Of indien binnen een maand de boekhouding dit opmerkt?
Zijn ze sowieso verplicht om me de tickets aan te bieden aan de prijs op mijn boekingbevestiging of mogen ze de prijs van dat moment vragen?
Tot wanneer kunnen ze van mij vragen om de tickets te betalen (na mijn reis bedoel ik dan).
Ik weet zelf dat ik de tickets niet heb betaald, het is niet mijn bedoeling om gratis en voor niks mee te vliegen vandaar dat ik zelf ook informrer.
Ik wil echter geen financieel nadeel hebben (problem met vertrek op de luchthaven, duurdere tickets moeten kopen achteraf) omdat men bij Air Berlin een fout maakt...
Mvg,