Beste,
In mei 2015 heb ik gebruik gemaakt van een actie van Het Belang van Limburg en heb ik een tweejarig abonnement besteld waarbij ik een IPad Air kreeg. Volgens mijn overeenkomst zou ik elke maand 32 euro betalen voor mijn kranten abonnement. Ik ontvang enkel en alleen de digitale versie van de krant.
Als ik mijn contract voortijdig zou verbreken, dan ben ik een forfaitaire opzegvergoeding van ten bedrage van 500euro verschuldigd.
Nu las ik vandaag dat er vanaf 1 januari 2016 een verandering zou komen en dat er op de digitale kranten ook 21% belastingen betaald moeten worden.
ALS de krant dit doorrekend aan mij, plegen ze eigenlijk zelf contractbreuk.
Met andere woorden, Als ik vanaf januari 2016 plots méér voor mijn abonnement moet betalen dan oorspronkelijk was afgesproken, kan ik mij hiertegen verzetten en/of het abonnement kosteloos opzeggen ?
alvast bedankt voor de hulp.
Hier alvast een link naar de voorwaarden van de actie.
http://www.hbvl.be/abonnee/actie/actievoorwaarden
Mvg
*Edit: De link die ik gaf zijn exact dezelfde voorwaarden als ik heb gekregen in mei 2015. Enkel de prijs voor het abonnementsgeld is gestegen. HBvL rekent de 21% btw wel al door aan nieuwe klanten. Voorlopig is het afwachten tot januari 2016 als men dit ook gaat doen voor bestaande klanten.