niet besteld

lieve
Topic Starter

niet besteld

#1 , 09 nov 2007 11:49

Beste,

Enkele weken geleden kreeg ik een telefoontje van een firma van een ondertussen gekende "lingerie"bedrijf.
Alhoewel ik zei niet geïnteresseerd te zijn kreeg ik toch een slip toegestuurd. Ik heb die gewoon gehouden en de factuur niet betaald.
Enkele weken geleden terug 2 slips toegestuurd gekregen met een factuur.
Nu een aanmaning gekregen omdat deze facturen niet betaald zijn.
Kunnen ze mij doen betalen voor iets wat ik niet besteld heb, laat staan dat ik ooit iets getekend heb.
Ben ik verplicht om geld uit te geven om de goederen terug te sturen ?

Dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone

#2 , 09 nov 2007 18:46

Kunnen ze mij doen betalen voor iets wat ik niet besteld heb, laat staan dat ik ooit iets getekend heb.
Ben ik verplicht om geld uit te geven om de goederen terug te sturen ?

Nee, ze kunnen niet eisen dat u die slippen betaald, u heeft duidelijk gezegd dat u deze niet wou doch zij sturen u deze op.

j.demoor

#3 , 11 nov 2007 09:59

“Art.76.Het is verboden iemand, zonder dat hij hierom eerst heeft verzocht, enig produkt toe te zenden met het verzoek dit tegen betaling van zijn prijs te verwerven of het anders, zelfs kosteloos, aan de afzender terug te zenden...In geen geval is de geadresseerde verplicht de verleende dienst of het toegezonden produkt te betalen noch het produkt terug te zenden, zelfs niet indien een vermoeden werd geopperd dat men de dienst of de aankoop van het produkt stilzwijgend had aanvaard.(14 JULI 1991. - Wet betreffende de handelspraktijken en de voorlichting en bescherming van de consument).

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ’Juridische aard’ op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”