Pagina 1 van 1

Betaling probleem

Geplaatst: 26 aug 2015 16:34
door stevenverl
Geachte,

2 maand geleden heb ik mij een smartphone aangekocht. Allemaal goed & wel, totdat mijn factuur plots 60 euro gestegen was op 1 maand.
Na veel mails met mijn provider kreeg ik eindelijk de gegevens. Het gaat over 'mevida'.

Plots werd de oorzaak mij bekent. Telkens als ik aan het surfen was op het internet, kwamen er pop-ups met de melding dat mijn smartphone een virus bevatte & of ik akkoord om het op te kuisen van mijn gsm. Nooit werd er ook maar iets vermeld dat wanneer ik op 'akkoord' had gedrukt, dit mij 10 euro ging kosten... Nu vraag ik mij af of ik hier iets aan kan doen of helemaal niets?
Ik heb hen al gecontacteerd, maar tot nu toe nog geen antwoord gehad...

Met vriendelijke groeten,

Steven

Re: Betaling probleem

Geplaatst: 26 aug 2015 17:10
door Drone
spam filter installeren

ad-block werkt bv goed

neen, ge gaat u geld niet terug zien, provider heeft er niks mee te maken, ze kunnen een geste doen maar zijn dit niet verplicht, die pop-ups komen van buitenlandse firma's.

als ge nog niet door hebt dat pop-ups zoals de uw in uw browser simpel oplichting is, moet ge u eigen afvragen of een smart-phone wel het meest geschikte is voor u.

pop-ups kunnen immers NOOIT weten wat er op uw smart-phone staat.

Re: Betaling probleem

Geplaatst: 27 aug 2015 15:12
door SvenV
Klacht doorgeven aan Mevida zelf en terugbetaling eisen via onderstaande gegevens:

+3222900256
[email protected]

Re: Betaling probleem

Geplaatst: 27 aug 2015 17:23
door Drone
Klacht doorgeven aan Mevida zelf en terugbetaling eisen via onderstaande gegevens:

+3222900256
[email protected]

de kans dat zij spontaan gaan terug betalen is onbestaande.

als ik even rap op google kijk zijn ze niet aan hun proefstuk toe;

https://translate.google.com/translate? ... edit-text=

enige kans dat ge ergens hebt is een klacht bij de economische inspectie, maar hoopt daar niet te veel op om via die weg uw geld terug te krijgen.

Re: Betaling probleem

Geplaatst: 27 aug 2015 21:33
door SvenV
Indien je van Mevida via bovenstaande gegevens geen reactie krijgt, kan je altijd bij de ombudsman klacht indienen.
Deze zal dan op zijn beurt de provider contacteren voor verhaal.

Re: Betaling probleem

Geplaatst: 28 aug 2015 01:58
door Drone
Indien je van Mevida via bovenstaande gegevens geen reactie krijgt, kan je altijd bij de ombudsman klacht indienen.
Deze zal dan op zijn beurt de provider contacteren voor verhaal.
ombudsman zal weinig kunnen doen, provider is tot niks verplicht, het is het proberen waard

provider zal simpelweg zeggen dat het de verantwoordelijkheid is van de gebruiker om op te letten op wat hij klikt.

Re: Betaling probleem

Geplaatst: 02 sep 2015 18:47
door stevenverl
spam filter installeren

ad-block werkt bv goed

neen, ge gaat u geld niet terug zien, provider heeft er niks mee te maken, ze kunnen een geste doen maar zijn dit niet verplicht, die pop-ups komen van buitenlandse firma's.

als ge nog niet door hebt dat pop-ups zoals de uw in uw browser simpel oplichting is, moet ge u eigen afvragen of een smart-phone wel het meest geschikte is voor u.

pop-ups kunnen immers NOOIT weten wat er op uw smart-phone staat.
Beste,

'T is niet omdat ik dat niet direct door had dat dat pure oplichting was, dat ik niet geschikt ben voor een smartphone.. Heb het namelijk nodig voor mijn studies, zonder kan je tegenwoordig amper, toch bedankt voor je bezorgdheid.

Re: Betaling probleem

Geplaatst: 02 sep 2015 20:01
door Drone
smartphone nodig voor studies?

lijkt mij raar maar bon, ben al 16 jaar van school af.

zulke spam pop-up ads zijn puur oplichting, zoals al eerder gezegd, een ad (reclame boodschap) kan niet zien wat er op u smartphone staat, laat staan dat deze kan claimen dat er iets illegaal zou opstaan, zoiets is (of zou moeten) basis kennis (zijn) als men op het internet en een smartphone gaat gebruiken.

Re: Betaling probleem

Geplaatst: 03 sep 2015 07:33
door JPV
pop-ups kunnen immers NOOIT weten wat er op uw smart-phone staat.
Technisch is dit wel degelijk mogelijk.

Re: Betaling probleem

Geplaatst: 03 sep 2015 13:23
door Drone
pop-ups kunnen immers NOOIT weten wat er op uw smart-phone staat.
Technisch is dit wel degelijk mogelijk.

dat zal dan wel heel oppervlakkig zijn wat ze weten.

Re: Betaling probleem

Geplaatst: 03 sep 2015 13:32
door JPV
Alles wat op het systeem opgeslagen staat is technisch perfect op te vragen. je zal ooit expliciet de goedkeuring moeten gegeven hebben, maar vanaf dan is alles mogelijk. Zeker als je Android smartphone geroot is, dan kan je bij wijze van spreken je eigen versie van een besturingssysteem erop zetten, die alle gegevens die je ingeeft, opslaat, verstuurt, ... automatisch doorgeeft aan om het even wie.

Re: Betaling probleem

Geplaatst: 15 sep 2015 14:17
door Gebruiker21
Bepaalde gegevens van de smartphone en het besturingssysteem zijn sowieso voor de brower (en dus ook voor de pop-ups) gewoon uit te lezen, zelfs zonder dat je expliciet goedkeuring moet geven. Met expliciete goedkeuring door de gebruiker kan zo goed als alles uitgelezen worden.

Maar los daarvan: ik werk al jaaaaaaaaaaren in de IT, studeer nog regelmatig bij, etc... en kan PERFECT zonder smartphone. Ik kan echter niet zonder een telefoon waar de batterij meer dan een week meegaat, en ik heb nog geen enkele smartphone tegengekomen waar je een week of meer kan mee werken, zonder de batterij te moeten opladen. Vandaar dus geen smartphone voor mij. Ik kan me dus ook niet voorstellen dat je dit voor je studies nodig hebt. Hou het bij een laptop dan, zou ik zeggen, je zal zelfs goedkoper af zijn met een laptop...