Zware kosten na commerciele garantieperiode
Geplaatst: 21 sep 2007 22:47
Ik ben eigenaar van een Renault Megane CC, nieuw aangekocht in maart 2004.
De commerciele garantie periode was 2 jaar. Gedurende deze 2 jaar is het voertuig tot 7x toe voor verschillende defecten hersteld, telkens onder garantie.
Nu is de wagen 3,5 jaar en heeft hij 110 000 km (voor een diesel, valt dit mee).
Vorige week viel de wagen plots stil en deed niets meer. Nu blijkt dat de garage weinig kan antwoorden over de schade en de kosten. Volgens hen gaat het om een gebarsten injectiepomp , een probleem dat een hele tijd aan de gang is, waardoor heel wat onderdelen van de motor zijn ondergespoten met brandstof en naar de vaantje zijn. De herstelfactuur zou een paar duizend euro bedragen.
Gedurende de garantieperiode zijn de herstellingen in een erkende garage gebeurd, de enige onderhoud tot hier toe na de garantieperiode werd in een niet Renault garage gedaan. (wel stempel in onderhoudsboekje). NU verschuilt Renault zich daarachter om geen tussenkomst te moeten doen.
Garagisten die ik over mijn probleem aanspreek zijn het erover eens dat dergelijke breuk uitzonderlijk is voor een wagen van die leeftijd en met dat aantal kilometers.
Intussen staat de wagen al één week stil in de garage, weet ik nog steeds niet hoeveel de kosten precies gaan zijn en wat de oorzaak van de schade is.
Het enige waarmee men zwaait is dat ik geen aanspraak kan maken op garantie.
Wat kan ik ondernemen ?
De commerciele garantie periode was 2 jaar. Gedurende deze 2 jaar is het voertuig tot 7x toe voor verschillende defecten hersteld, telkens onder garantie.
Nu is de wagen 3,5 jaar en heeft hij 110 000 km (voor een diesel, valt dit mee).
Vorige week viel de wagen plots stil en deed niets meer. Nu blijkt dat de garage weinig kan antwoorden over de schade en de kosten. Volgens hen gaat het om een gebarsten injectiepomp , een probleem dat een hele tijd aan de gang is, waardoor heel wat onderdelen van de motor zijn ondergespoten met brandstof en naar de vaantje zijn. De herstelfactuur zou een paar duizend euro bedragen.
Gedurende de garantieperiode zijn de herstellingen in een erkende garage gebeurd, de enige onderhoud tot hier toe na de garantieperiode werd in een niet Renault garage gedaan. (wel stempel in onderhoudsboekje). NU verschuilt Renault zich daarachter om geen tussenkomst te moeten doen.
Garagisten die ik over mijn probleem aanspreek zijn het erover eens dat dergelijke breuk uitzonderlijk is voor een wagen van die leeftijd en met dat aantal kilometers.
Intussen staat de wagen al één week stil in de garage, weet ik nog steeds niet hoeveel de kosten precies gaan zijn en wat de oorzaak van de schade is.
Het enige waarmee men zwaait is dat ik geen aanspraak kan maken op garantie.
Wat kan ik ondernemen ?