digitale televisie

meesje
Topic Starter

digitale televisie

#1 , 04 feb 2015 18:54

Bij een kabeltelevisiebedrijf bestelde ik recent gelijktijdig twee digicorders, dus op hetzelfde ogenblik.
Maandag werden ze geïnstalleerd.

Het valt op dat één van de digicorders veel sneller werkt.
Bij nader onderzoek stellen we vast dat de ene digicorder het recentste modelnummer draagt, de andere een ouder nummer.
Van uitzicht is er geen verschil. Wel in vlotheid van gebruik.

Opzoeken van de technische specificaties leert ons dat het meer recente model een andere (snellere) processor heeft
en dubbel zoveel RAM geheugen.

Twee dagen geleden werden ze geïnstalleerd maar om het oudere model te vervangen door het meer recente zou ik 25 EUR moeten betalen.
Waarom hebben ze me drie dagen geleden een oud model gegeven???? Waarom zou ik enkele dagen na installatie 25 EUR moeten betalen?
Waar een weg is is een wil.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
polk

#2 , 04 feb 2015 19:32

Als u gewoon '2 digicorders' zonder verdere specificatie heeft besteld, heeft u toch gekregen waar u om gevraagd heeft? Het kabelbedrijf is, tenzij dit uitdrukkelijk in de overeenkomst staat, niet verplicht u het nieuwste model te bezorgen.
Waarom zou ik enkele dagen na installatie 25 EUR moeten betalen?
U moet helemaal niets. U wil echter het nieuwste model digicorder. U kan niet eisen dat uw telecombedrijf dit kosteloos komt vervangen bij u.

Een bekend Mechels telecombedrijf biedt, als u er een digicorder huurt, gratis omruiling naar een nieuwer model aan.

meesje
Topic Starter

#3 , 04 feb 2015 19:38

Als u gewoon '2 digicorders' zonder verdere specificatie heeft besteld, heeft u toch gekregen waar u om gevraagd heeft? Het kabelbedrijf is, tenzij dit uitdrukkelijk in de overeenkomst staat, niet verplicht u het nieuwste model te bezorgen.
Waarom zou ik enkele dagen na installatie 25 EUR moeten betalen?
U moet helemaal niets. U wil echter het nieuwste model digicorder. U kan niet eisen dat uw telecombedrijf dit kosteloos komt vervangen bij u.

Een bekend Mechels telecombedrijf biedt, als u er een digicorder huurt, gratis omruiling naar een nieuwer model aan.
Dat bedrijf weigert mij dat dus.

Reclame

polk

#4 , 04 feb 2015 19:43

Huurt u de digicorder of hebt u deze gekocht?

Indien huur: hebt u onderstaande procedure gevolgd?

Hoe ruilen?

Breng je HD Digibox / HD Digicorder + toebehoren (afstandsbediening, stroomkabel en Telenet-smartcard) naar een Telenet-winkelpunt
We zetten je huidige huurovereenkomst stop
We activeren je nieuwe HD Digibox / HD Digicorder en eventuele extra pakketten
Opgelet, je opnames op je HD Digicorder ben je kwijt
Neem je nieuwe HD Digibox / HD Digicorder (met Yelo TV-menu) mee naar huis en sluit hem aan

meesje
Topic Starter

#5 , 04 feb 2015 20:18

Huurt u de digicorder of hebt u deze gekocht?

Indien huur: hebt u onderstaande procedure gevolgd?

Hoe ruilen?

Breng je HD Digibox / HD Digicorder + toebehoren (afstandsbediening, stroomkabel en Telenet-smartcard) naar een Telenet-winkelpunt
We zetten je huidige huurovereenkomst stop
We activeren je nieuwe HD Digibox / HD Digicorder en eventuele extra pakketten
Opgelet, je opnames op je HD Digicorder ben je kwijt
Neem je nieuwe HD Digibox / HD Digicorder (met Yelo TV-menu) mee naar huis en sluit hem aan
Ik huur die digicorders sedert maandag.
Het is dus Kafka om daar nu mee terug te gaan.
De ene is up-to-date en dus ok, de tweede is de oudere tragere versie.
Om die tweede digicorder in te ruilen (na twee dagen) zou ik 25 EUR moeten betalen volgens de infodienst dezer firma.
Het verschil is uiterlijk niet zichtbaar, daarvoor moet men het spec etiket lezen.
Wij ontdekten het wegens verschil in vlotheid/snelheid.

LeenW

#6 , 04 feb 2015 20:25

Hebt u enkel 2 digicorders besteld of waren er verdere eisen?

meesje
Topic Starter

#7 , 04 feb 2015 20:28

Uitbreiding van televisie analoog naar digitaal.
Met twee digicorders onder mijn enig klantennummer.

LeenW

#8 , 04 feb 2015 20:33

Dus geen verdere specificaties over welk model of de snelheid? Dan hebt u volgens mij gekregen wat u bestelde.

Klantvriendelijk is het natuurlijk niet te noemen, maar dat is een andere discussie.

polk

#9 , 04 feb 2015 21:12

U heeft wellicht een (tragere) AD2100-digicorder en een (snellere) AD2200? Men biedt enkel gratis omruiling aan voor het (nog tragere) type AD2000...

Het bedrijf had u evengoed 2 AD2100-modellen kunnen bezorgen...

Vandebos

#10 , 04 feb 2015 21:48

http://Www.tik.be" onclick="window.open(this.href);return false;. Het forum is langzaamaan uitdovend maar de contactpersoon van het mechels bedrijf die er de klachten over hen opvangt levert extreem goed werk.

meesje
Topic Starter

#11 , 04 feb 2015 21:50

Ja die twee modellen.
Het is wel een scheef verkoopsbeleid om aan de ene kant upgrades tegen betaling aan te bieden en op dat ogenblik nieuwe klanten het oude model aan te smeren.....dat ze dan één seconde nadien, zonder de doos te openen, kunnen inruilen mits 25 EUR. Nergens in het contract staat dat nieuwe klanten zich tevreden moeten stellen met een ouder model dat tegen betaling kan worden ingeruild.
Dat zijn toch dubieuze verkoopspraktijken? Als ik een nieuwe wagen bestel en er staat in het contract niet vermeld dat het een toonzaalmodel is van het jaar daarvoor dan kan de garage me dat toch niet aansmeren?
Laatst gewijzigd door meesje op 04 feb 2015 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.

meesje
Topic Starter

#12 , 04 feb 2015 21:52

http://Www.tik.be. Het forum is langzaamaan uitdovend maar de contactpersoon van het mechels bedrijf die er de klachten over hen opvangt levert extreem goed werk.
Bedankt voor de tip.
Ik ga onmiddellijk naar "tik" om er van mijn "tak" te maken.

LeenW

#13 , 04 feb 2015 21:55

Mja, er staat ook nergens dat u het allernieuwste model krijgt he..

JPV
Juridisch actief: Ja

#14 , 04 feb 2015 22:00

Dat zijn toch dubieuze verkoopspraktijken? Als ik een nieuwe wagen bestel en er staat in het contract niet vermeld dat het een toonzaalmodel is van het jaar daarvoor dan kan de garage me dat toch niet aansmeren?
als u een stockwagen koopt, dan kan dat effectief een toonzaalmodel zijn die al 2 jaar in de toonzaal staat. Bij een wagen zal men altijd het model & versie erop zetten.

polk

#15 , 04 feb 2015 22:57

Ja die twee modellen.
Het is wel een scheef verkoopsbeleid om aan de ene kant upgrades tegen betaling aan te bieden en op dat ogenblik nieuwe klanten het oude model aan te smeren.....dat ze dan één seconde nadien, zonder de doos te openen, kunnen inruilen mits 25 EUR.
Het bedrijf zit wellicht met nog een stock oudere modellen. Het zou niet van een gezonde bedrijfsstrategie getuigen om die overschot bij het grof huisvuil te zetten en enkel nog het nieuwste model te verkopen.
Nergens in het contract staat dat nieuwe klanten zich tevreden moeten stellen met een ouder model dat tegen betaling kan worden ingeruild.
De wereld op zijn kop. U bent met het bedrijf overeengekomen dat het u 2 digicorders mag bezorgen (mogelijk staat er gespecificeerd type AD2100 of AD2200). Het bedrijf is haar kant van de overeenkomst nagekomen.
Het probleem zit 'm in het woord 'nieuwe'. U heeft (wellicht) namelijk niet 2 AD2200 modellen besteld, maar 2 'digicorders'.

Terug naar “Consumenten Koop”