Pagina 1 van 1

Leverancier weigert dienst na verkoop

Geplaatst: 07 okt 2014 20:45
door Reumong
Beste,

Enige tijd geleden werd er in ons huis een vochtprobleem vastgesteld.

Er kwam een verkoper van firma X langs die een oplossing voorstelde, Het contract werd getekend en enkele weken later werden de werken uitgevoerd.
Na een maand was er nog geen verbetering merkbaar, dus contacteerde we firma X om dit te melden.

Echter firma X weigert langs te komen en wil het probleem bijgevolg niet erkennen, Zelf na veelvuldige mails en telefoontjes van onze kant.
Ondertussen zijn we 2 maanden verder, nogal wat geld armer en staan we nog steeds op hetzelfde punt...

Nu vraag ik mij af hoe ik firma X in gebreke kan stellen en hopelijk een deel van mijn geld kan recupereren.
Bestaat er zoiets zoals een ombudsdienst waar ik met zulke klachten terecht kan? Ik heb reeds info gelezen over de verzoeningscommssie Bouw, maar ik denk niet dat dit de juiste organisatie is om te contacteren ivm dit probleem.

Alvast bedankt

Re: Leverancier weigert dienst na verkoop

Geplaatst: 07 okt 2014 22:25
door Drone
om te beginnen de firma aangetekend in gebreken stellen en een oplossing eisen binnen de 2 weken, vermeld dat u desnoods uw rechten zal verdedigen voor de bevoegde rechtbank


als het aangetekend schrijven ongeopend terug komt, bijhouden als bewijs

Re: Leverancier weigert dienst na verkoop

Geplaatst: 08 okt 2014 09:26
door sloeberken
om te beginnen de firma aangetekend in gebreken stellen en een oplossing eisen binnen de 2 weken, vermeld dat u desnoods uw rechten zal verdedigen voor de bevoegde rechtbank
Best aangetekend en ook gewone brief, en deze naar mekaar verwijzen.

Re: Leverancier weigert dienst na verkoop

Geplaatst: 08 okt 2014 11:08
door mava105
In deze sector zijn nogal wat cowboys op stap. Dus zeker vooraf degelijk een paar referenties raadplegen.
Heb 2 jaar geleden ook mijn muren laten injecteren tegen optrekkend vocht. Had aan de firma 5 adressen gevraagd van gebouwen waar ze minstens 5 jaar geleden hadden gewerkt. Heb alle eigenaars van die gebouwen opgebeld en gevraagd naar hun ervaringen met deze firma. Heb ook 2 gebouwen persoonlijk mogen bezoeken. Pas dan heb ik, met een gerust gemoed, mijn bestelling geplaatst.