Aanmaning voor nooit bestelde,nooit ontvangen goederen

claudi
Topic Starter
Berichten: 2
Locatie: oost vlaanderen-gent

Aanmaning voor nooit bestelde,nooit ontvangen goederen

#1 , 21 aug 2007 19:16

Hallo,

In april 2007 kreeg ik ineens een brief van een deurwaarder.... voor een zgz onbetaalde factuur bij Readers' Digest.
Groot was natuurlijk mijn verontwaardiging, nooit iets besteld en ook nooit iets ontvangen.
Het rare is dat nooit een brief of wat dan ook heb ontvangen van readers, en ineens een brief van een deurwaarder. Voor een bedrag over de 150 euro.
Toen heb ik naar de betreffende deurwaarder een mail gestuurd met mijn verhaal en sedert heb ik niks meer gehoord van de deurwaarder.
...
Tot Begin augustus, deze keer een brief uit nederland(de envelop was uit nederland) met een aanmaning van een advokaat uit brugge... opnieuw hetzelfde.. aanmaning voor onbetaalde factuur bij readers' en als ik niet zou betalen, zou ik gedagvaard worden.... MAAR IK HEB NOOIT IETS BESTELD BIJ READERS. enfin, ik reageer er niet op,want ik heb wel wat beters te doen dan constant brieven en dgl te sturen voor niet bestelde goederen.
Vorige week... opnieuw een brief van deze advocaat, met nog dreigendere taal... Ik heb deze menheer dan toch maar een mail gestuurd en ook een copie naar test aankoop.
Maar dit is echt niet grappig meer, ik voel me gestalkt, gepest, want ondanks het feit dat ik nooit contacten gehad heb met reader's digest voel ik me bedreigd met dit soort brieven.

Wat kan ik hiertegen nog meer doen?
Waar kan ik nog terecht? Zonder failliet te gaan aan juridische hulp?
Heeft er nog iemand dergelijke brieven ontvangen?

Alvast bedankt vor jullie antwoord
Groetjes,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
oldie69
Berichten: 22
Locatie: Oost-Vlaanderen

#2 , 23 aug 2007 16:14

Bij de advocaat of Reader's Digest, aangetekend, het ondertekend order opvragen. Indien geen antwoord binnen redelijke termijn, Reader's Digest aangetekend ingebreke stellen.

claudi
Topic Starter
Berichten: 2
Locatie: oost vlaanderen-gent

#3 , 23 aug 2007 18:39

Dank u zeer voor uw raad!

Eerst heb ik een mail gestuurd naar de bewuste deurwaarder (toen,in april) en in mijn mail vroeg ik naar een bewijs met mijn zgz handtekening, nooit geen reactie meer ontvangen.
Idem dito dit keer, na brieven van advocaat.

Eigenlijk wel erg dat we daar zoveel tijd en energie moeten insteken, om te bewijzen dat we nooit iets hebben besteld bij Readers' Digest.

Als ik meer weet, post ik het hier opnieuw
Groetjes,

Reclame

cnr
Berichten: 4

#4 , 27 mei 2013 22:14

Ik heb nu hetzelfde aan de hand. Ik heb een brief gekregen van een incassobureau voor een zogezegde onbetaalde factuur! voor wat dan? blijkbaar gaat het om een boek dat we zouden besteld hebben... die hebben we nooit ontvangen!!! wat hebt u dan uiteindelijk gedaan??

Franciscus
Berichten: 39406
Juridisch actief: Nee

#5 , 27 mei 2013 22:48

Misschien een eigen topic opstarten.
Dit is een topic van bijna 7 jaar geleden.

Terug naar “Consumenten Koop”