Drukker zal te laat leveren, wil niet meer annuleren
Geplaatst: 18 sep 2014 15:22
Vorige week donderdag (11/09) moest ik een order plaatsen bij een drukker. Ik belde voor de zekerheid om te weten of het toch zeker op tijd geleverd zou worden. Een contactpersoon van bij de drukker vertelde me dat als ik de volgende dag een order doorstuurde, dat zeker zou lukken om tegen morgen (19/09) te leveren. Het order werd effectief de volgende dag geplaatst en als leverdatum kreeg ik effectief de datum van 19/09 door.
Door onverwachte omstandigheden moest het order toch een dag vervroegd worden (levering op 18/09). Daarvoor belde ik weer met de drukker (nog steeds op 11/09). Ze vertelde mij dat deel 1 en 2 sowieso op tijd zouden zijn, dus dat ik enkel voor deel 3 een spoedprocedure moest inleggen (en extra betalen). Zo gezegd, zo gedaan. Ik heb de betaling daarvoor onmiddellijk in orde gebracht. Op 15/09 heb ik dan gecheckt of alles in orde was, en wederom een mailtje gestuurd om te vragen of alles wel degelijk op 18/09 geleverd zou worden. Op 17/09 kreeg ik antwoord van contactpersoon 2 van bij de drukker om te zeggen dat mijn zending vertrokken waren naar het afhaalpunt. Gelukkig dat ik zelf nog eens checkte op de website, want daar zag ik dat deel 1 (essentieel voor de bestelling) niet mee vertrokken was. Ik kreeg per mail antwoord van contactpersoon 2 dat dat klopte, en dat ze mij op de hoogte zou houden. Gezien de dringendheid van de bestelling, heb ik na enige tijd dan zelf opgebeld om te weten hoe het nu effectief zat. Het saldo van de bestelling kon gisteren niet meer verstuurd worden en zou dus sowieso te laat toekomen. Ik zorgde zelf voor een oplossing zorgen door te zeggen dat mijn vriend het zelf kon ophalen op donderdagavond (18/09) en dat werd na enige aarzeling dan toch toegestaan. Dat doet hij ook niet voor zijn plezier natuurlijk, een halfuur omrijden, maar het was echt nodig. Vanmorgen kreeg ik een mailtje dat de kaarten in productie waren en zouden opgestuurd worden naar het afhaalpunt. Daarop reageerde ik onmiddellijk met een mailtje met wederom de mededeling dat we ze zelf zouden ophalen. Daarop kreeg ik telefoon van contactpersoon 2 die me vertelde dat het dan toch niet klaar zou zijn vandaag. Wederom was ik flexibel door te zeggen dat ik er eventueel morgen ten laatste tegen de middag zou kunnen omkomen. Dat kon niet gegarandeerd worden, integendeel, het ging bijna zeker later zijn. Ik kan niet blijven wachten, ik heb al veel tijd verloren en mijn klant zal alvast geen reclame meer maken voor mij. Daarom heb ik een andere drukker gezocht en gevonden, die de bestelling nu aan het klaarmaken is voor mij. Ik belde daarom naar contactpersoon om te zeggen dat het order mocht geannuleerd worden, maar dat kan blijkbaar niet meer. Dat begrijp ik niet: het kan niet geproduceerd worden maar annuleren is onmogelijk?!
De drukker schermt nu met de algemene voorwaarden en weigert te annuleren.
Wat kan ik doen?
Sowieso zal ik het niet gaan afhalen in het afhaalpunt moesten ze toch besluiten om te produceren en op te sturen. Ik kan VISA ook de opdracht geven om de opdracht terug te vorderen indien nodig.
Ik hoop dat ze het niet zo ver laten komen, maar zou toch graag weten wat jullie ervan denken.
Wat zouden jullie doen in mijn plaats?
Door onverwachte omstandigheden moest het order toch een dag vervroegd worden (levering op 18/09). Daarvoor belde ik weer met de drukker (nog steeds op 11/09). Ze vertelde mij dat deel 1 en 2 sowieso op tijd zouden zijn, dus dat ik enkel voor deel 3 een spoedprocedure moest inleggen (en extra betalen). Zo gezegd, zo gedaan. Ik heb de betaling daarvoor onmiddellijk in orde gebracht. Op 15/09 heb ik dan gecheckt of alles in orde was, en wederom een mailtje gestuurd om te vragen of alles wel degelijk op 18/09 geleverd zou worden. Op 17/09 kreeg ik antwoord van contactpersoon 2 van bij de drukker om te zeggen dat mijn zending vertrokken waren naar het afhaalpunt. Gelukkig dat ik zelf nog eens checkte op de website, want daar zag ik dat deel 1 (essentieel voor de bestelling) niet mee vertrokken was. Ik kreeg per mail antwoord van contactpersoon 2 dat dat klopte, en dat ze mij op de hoogte zou houden. Gezien de dringendheid van de bestelling, heb ik na enige tijd dan zelf opgebeld om te weten hoe het nu effectief zat. Het saldo van de bestelling kon gisteren niet meer verstuurd worden en zou dus sowieso te laat toekomen. Ik zorgde zelf voor een oplossing zorgen door te zeggen dat mijn vriend het zelf kon ophalen op donderdagavond (18/09) en dat werd na enige aarzeling dan toch toegestaan. Dat doet hij ook niet voor zijn plezier natuurlijk, een halfuur omrijden, maar het was echt nodig. Vanmorgen kreeg ik een mailtje dat de kaarten in productie waren en zouden opgestuurd worden naar het afhaalpunt. Daarop reageerde ik onmiddellijk met een mailtje met wederom de mededeling dat we ze zelf zouden ophalen. Daarop kreeg ik telefoon van contactpersoon 2 die me vertelde dat het dan toch niet klaar zou zijn vandaag. Wederom was ik flexibel door te zeggen dat ik er eventueel morgen ten laatste tegen de middag zou kunnen omkomen. Dat kon niet gegarandeerd worden, integendeel, het ging bijna zeker later zijn. Ik kan niet blijven wachten, ik heb al veel tijd verloren en mijn klant zal alvast geen reclame meer maken voor mij. Daarom heb ik een andere drukker gezocht en gevonden, die de bestelling nu aan het klaarmaken is voor mij. Ik belde daarom naar contactpersoon om te zeggen dat het order mocht geannuleerd worden, maar dat kan blijkbaar niet meer. Dat begrijp ik niet: het kan niet geproduceerd worden maar annuleren is onmogelijk?!
De drukker schermt nu met de algemene voorwaarden en weigert te annuleren.
Wat kan ik doen?
Sowieso zal ik het niet gaan afhalen in het afhaalpunt moesten ze toch besluiten om te produceren en op te sturen. Ik kan VISA ook de opdracht geven om de opdracht terug te vorderen indien nodig.
Ik hoop dat ze het niet zo ver laten komen, maar zou toch graag weten wat jullie ervan denken.
Wat zouden jullie doen in mijn plaats?