Promoproduct beschadigd, niet meer verkrijgbaar

ray
Topic Starter

Promoproduct beschadigd, niet meer verkrijgbaar

#1 , 02 aug 2014 22:43

We hebben enkele weken een product gekocht dat net in promotie stond. Het product is echter beschadigd geraakt, de schade valt onder garantie. Probleem echter is, dat ze het product niet meer verkopen en ze er niet meer aan kunnen geraken. Zij zeggen dan dat ik hem gewoon mag terugbrengen en ik krijg dan mijn geld terug. Allemaal goed en wel, maar ik wil mijn geld niet terug, want het was een buitenkans om dat product te kopen aan 99 euro te kopen.

Kan ik eisen dat ze mij desnoods een ander model bezorgen? Ik wil niet de dupe zijn om meer te moeten betalen nu omdat zij het niet meer kunnen leveren.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 02 aug 2014 23:48

U kan eisen een nieuw model te krijgen mits oplegging van het verschil in prijs ofwel terugbetaling.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

denlowie
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 aug 2014 07:38

Wat is promotie van goederen?

Dit is bijna altijd een leeg verkoop van hun stocks, en ja je kan er niks aan doen, enkel zoals roharo schreef opleggen voor een ander type.

Je kan niet eisen dat je een ander type krijgt voor dit zelfde geld, zij tonen hun goodwill voor de garantie door je geld terug te geven, en dit is wettelijk voldoende.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

LeenW

#4 , 03 aug 2014 09:44

Goodwill zou ik het niet noemen, dat is het wettelijk minimum.

Terug naar “Consumenten Koop”