Te veel geleverd

ray
Topic Starter

Te veel geleverd

#1 , 08 jul 2014 18:28

Onlangs iets op het internet gekocht maar het goed werd dubbel geleverd, kan ik verplicht worden het goed terug te sturen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 08 jul 2014 18:36

ik dacht van niet, dat zou je dan toch geld en moeite kosten om hun eigen fout recht te trekken? Dat ze het zelf gerust terug mogen komen afhalen of zoiets?

ray
Topic Starter

#3 , 08 jul 2014 21:05

Hmm ja, zelf komen halen hebben ze er wel recht op. Alleen weet ik niet of ze moeilijk gaan doen dat de verpakking al eens open is geweest enzo, want mijn vriendin wist niet dat het eigenlijk te veel was toegekomen.

Reclame

Turaki

#4 , 08 jul 2014 22:30

Zij hebben een fout gemaakt, zij moeten deze maar terug recht zetten. U kan hen zelfs duidelijk maken tot wanneer ze tijd hebben om dit op te halen, want dat u anders ervan uit gaat dat u het teveel geleverde kosteloos mag houden (als u het kan gebruiken) of op hun kosten (factuur dan doorsturen) naar een afvalverwerker zal brengen (als het alleen maar in de weg staat).

U moet al moeite doen om hen dit te laten ophalen (zorgen dat er iemand thuis is), als ze dan nog moeilijk willen doen over de verpakking...

Terug naar “Consumenten Koop”