Online aankoop annuleren

tuxy
Topic Starter
Berichten: 15

Online aankoop annuleren

#1 , 25 jun 2014 21:00

Beste,

Gisteren (24/06) bij Pixmania.be een bestelling geplaatst; blijkt dat de bestelling via één van het handelspartners wordt verwerkt (Globaltelephone, Italiaans bedrijf)
Bij het produkt staat dat deze geleverd wordt binnen 2 werkdagen én het produkt is op voorraad!

De reden van aankoop was de snelle levering die ze beloofden!
Vandaag (25/06) staat de status vd bestelling gans de dag op ¨voorbereiding¨.
Probleem is echter wanneer je een product aankoopt op de site van Pixmania via een handelspartner alle contact ook moet verlopen via deze partner.
Toch maar in de late namiddag mail gestuurd naar Pixmania en gelukkig zeer snel antwoord gehad. Uit hun ervaring blijkt dat deze partner pas verstuurd na 2-3 werkdagen. En dan nog enkele dagen verzending daar het vanuit Italië komt.

De verkoopsvoorwaarden zowel bij Pixmania als bij de Italiaanse handelspartner spreken nergens over annulatie. Wel van 14 dagen retourrecht, na ontvangst vd bestelling.

Daar de bestelling tot op heden op ¨voorbereiding¨ blijft staan, ga ik ervan uit dat er nog niks is ondernomen om de bestelling te versturen.

In hoeverre kan ik deze bestelling annuleren als belgische consument?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 39420
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 jun 2014 22:16

Op basis van welke wet zou u dat willen doen?
U hebt wetens en willens gekocht?
http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
oude wet grotendeels opgeheven
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet" onclick="window.open(this.href);return false;
nieuwe wet
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... 2013122123" onclick="window.open(this.href);return false;

Normaliter zal u hen schriftelijk in gebreke moeten stellen met een AS en dan verzoeken dat er binnen de X dagen geleverd wordt.
Dat u wanneer product niet binnen de dagen voorwaarden op website geleverd is u de verbintenis als onbestaand zal beschouwen en naar de bevoegderechtbank zal stappen.
Mogelijk staat op de website welke rechtbanken bevoegd zijn.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”