Beste,
Gisteren (24/06) bij Pixmania.be een bestelling geplaatst; blijkt dat de bestelling via één van het handelspartners wordt verwerkt (Globaltelephone, Italiaans bedrijf)
Bij het produkt staat dat deze geleverd wordt binnen 2 werkdagen én het produkt is op voorraad!
De reden van aankoop was de snelle levering die ze beloofden!
Vandaag (25/06) staat de status vd bestelling gans de dag op ¨voorbereiding¨.
Probleem is echter wanneer je een product aankoopt op de site van Pixmania via een handelspartner alle contact ook moet verlopen via deze partner.
Toch maar in de late namiddag mail gestuurd naar Pixmania en gelukkig zeer snel antwoord gehad. Uit hun ervaring blijkt dat deze partner pas verstuurd na 2-3 werkdagen. En dan nog enkele dagen verzending daar het vanuit Italië komt.
De verkoopsvoorwaarden zowel bij Pixmania als bij de Italiaanse handelspartner spreken nergens over annulatie. Wel van 14 dagen retourrecht, na ontvangst vd bestelling.
Daar de bestelling tot op heden op ¨voorbereiding¨ blijft staan, ga ik ervan uit dat er nog niks is ondernomen om de bestelling te versturen.
In hoeverre kan ik deze bestelling annuleren als belgische consument?