AANKOOP WONING

mopke
Topic Starter

AANKOOP WONING

#1 , 15 jun 2014 19:19

Beste ,

we hebben een woning te koop zien staan bij een makelaar en vroegen om te bezichtigen ,op deze woning was een optie genomen , moest de koop niet door gaan zou men ons verwittigen . Dit gebeurde en we maakten onmiddellijk een afspraak om te bezichtigen , omdat we deze woning wel willen kopen . De dag van de afspraak belt de makelaar om te zeggen dat er een goed bod is en waarschijnlijk verkocht . Ik vraag toch de woning te bezichtigen en zeg dat we de woning nemen , dus de vraagprijs . Ook spreken we duidelijk af om zaterdag terug te kunnen gaan zien en de papieren in orde te maken . Nu belt de makelaar me zaterdag om te melden dat het niet doorgaat omdat er een andere koper ook de vraagprijs heeft gegeven , na mij , kan dat zo maar ???? Weet iemand een antwoord , ik dacht dat een woord een woord is
Laatst gewijzigd door Vandebos op 16 jun 2014 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naam verwijderd

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 15 jun 2014 19:26

Een woord is een woord, maar hoe gaat u een mondelinge overeenkomst bewijzen?

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 15 jun 2014 19:28

dat er een goed bod is en waarschijnlijk verkocht . Ik vraag toch de woning te bezichtigen en zeg dat we de woning nemen , dus de vraagprijs
Op dat ogenblik kon de verkoper uw bod niet accepteren aangezien er reeds een optie was.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

mopke
Topic Starter

#4 , 15 jun 2014 19:50

ja de vraagprijs , had de eigenaar zelf ook ingelicht dat we de woning kopen , op donderdag en zaterdag zegt men ons dat een ander de vraagprijs geeft en wij bot vangen .Ik begrijp dit niet

mopke
Topic Starter

#5 , 15 jun 2014 19:51

maar de optie had niet tot een verkoop gegaan die was terug afgezegd

Lanox
Juridisch actief: Nee

#6 , 15 jun 2014 21:10

Om een lang verhaal kort te maken: zolang de EIGENAAR uw bod niet aanvaard (zelfs vraagprijs) is er geen overeenkomst.

mopke
Topic Starter

#7 , 16 jun 2014 08:59

dus de eigenaar is altijd de beslissende partij , niet de makelaar ? Als ik het goed begrijp ,kan iemand dat bevestigen,
dank

Turaki

#8 , 16 jun 2014 09:24

Eigenaar is de beslissende partij. Hij mag ten allen tijde een bod afwijzen, om welke reden dan ook (uitgezonderd deze die verboden zijn in de anti-racisme wet). Zolang uw bod niet aanvaard is, is er dus geen koop.

mopke
Topic Starter

#9 , 16 jun 2014 10:38

ok , dan weet ik hoe het zit ,dank voor uw antwoord

Terug naar “Consumenten Koop”