scooter voorschot betaald opgezegd wegens ontslag op werk

nadia
Topic Starter

scooter voorschot betaald opgezegd wegens ontslag op werk

#1 , 25 jul 2007 22:17

In november 2006 heb ik een voorschot betaald op een scooter iets meer dan 10 % met de afspraak dat ik in februari-maart 2007 zou het saldo betalen mondeling. Ik heb verder niets getekend enkel bewijs van voorschot ontvangen met vermelding type scooter en kleur. In maart begon ik problemen op het werk te krijgen (technische werkloosheid af en toe) dus heb ik aankoop uitgesteld; toen heeft de verkoper begin juni gevraagd of ik de scooter nog wou kopen en heb nee gezegd telefonisch want heb ontslag gekregen op het werk eind april zei dat ik geen nieuwe scooter kon kopen In juli 2007 vroeg ik mijn voorschot terug de verkoper zei dat hij het ging eens bekijken maar dat hij nu in verlof is (is de waarheid) Heb ik recht om voorschot terug te vragen ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 aug 2007 16:19

In principe hebt u niet het recht om eenzijdig een einde te maken aan de verkoopovereenkomst. De verkoper kan eisen dat u de scooter koopt en dus de volledige prijs betaalt. Hij kan ook de ontbinding van de koop vorderen met schadevergoeding. De schade bestaat in de winst die hij nu niet kan maken. 10 % is dan niet onredelijk.

Probeer de zaak in der minne met de verkoper te regelen.

scorpioen

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”