Beperking wettelijke garantie
Geplaatst: 17 okt 2013 08:49
Om een lang verhaal kort te maken: ik ben de onderste schroefjes van de achterzijde van mijn smartphone verloren. Hierdoor verlies ik vaak de achterplaat, die nu slechts met een schuifsysteem vast zit.
Naar de reseller geweest, die concludeert dat de schroefgaatjes uitgeleurd of vergroot zijn, waardoor ook nieuwe schroefjes niet meer passen.
'Mogelijke' oplossing: nieuwe achterplaat. Kostenplaatje: 79 euro.
Verbazende noot bij dit hele verhaal: de achterplaat is een onderdeel van de smartphone waar niks mechanisch aan/op zit. Hierdoor neemt men aan dat die achterplaat normaal nooit stuk kan gaan, dus valt dit niet onder garantie.
De wet voorziet toch twee jaar garantie mbt het gehele toestel, en niet enkel die delen die de verkoper aanduidt!?
Edit: ik vermoed dat ik in de verkeerde sectie heb gepost. Mijn excuses hiervoor.
Edit2: Bedenking die er misschien toe doet: de smartphone is via de online store gekocht.
Naar de reseller geweest, die concludeert dat de schroefgaatjes uitgeleurd of vergroot zijn, waardoor ook nieuwe schroefjes niet meer passen.
'Mogelijke' oplossing: nieuwe achterplaat. Kostenplaatje: 79 euro.
Verbazende noot bij dit hele verhaal: de achterplaat is een onderdeel van de smartphone waar niks mechanisch aan/op zit. Hierdoor neemt men aan dat die achterplaat normaal nooit stuk kan gaan, dus valt dit niet onder garantie.
De wet voorziet toch twee jaar garantie mbt het gehele toestel, en niet enkel die delen die de verkoper aanduidt!?
Edit: ik vermoed dat ik in de verkeerde sectie heb gepost. Mijn excuses hiervoor.

Edit2: Bedenking die er misschien toe doet: de smartphone is via de online store gekocht.