Garantie

sigurros
Topic Starter

Garantie

#1 , 14 okt 2013 22:41

In maart ging mijn horloge stuk. Deze was buiten garantie, maar vanwege de emotionele waarde liet ik deze herstellen.
Eind juni kon ik hem eindelijk ophalen, na veel miscommunicatie tussen de juwelier (grote keten) en de fabrikant.

2 weken later (2de week juli) had ik exact dezelfde schade aan mijn horloge dus ben ik terug gegaan naar de winkel.
Daar zeiden ze me dat ik de garantiekaart van het herstel (geldig voor 6 maanden) moest voorleggen. Deze kaart heb ik echter niet gekregen toen ik mijn horloge ging ophalen.

Ondertussen krijg ik enkel nieuws van de juwelier als ik er zelf om ga bedelen (aan telefoon word ik afgewimpeld, in de winkel proberen ze me ook af te schepen).
Als antwoord kreeg ik eind augustus dat ze mijn originele herstelzakje opzoeken, daar staat een nummer op waarmee ze aan de fabrikant kunnen bewijzen dat het tweede herstel binnen kosteloze garantie valt.
Ik had wel het betaalbewijs van de herstelling bewaard, waar uiteraard ook een datum op vermeld staat, maar de juwelier zegt dat de fabrikant dit niet aanvaard als bewijs.

Ik ben het hele gedoe echter beu. 1ste herstelling sleepte bijna 2 maanden langer aan dan aangegeven en 2de herstelling laten ze ook aanslepen. Ik geloof er dus niet echt in dat ze echt moeite voor mij doen.

Echter vind ik het onaanvaardbaar dat ik moet boeten voor een slordigheid van de winkel. De verkoopster heeft namelijk niet gecontroleerd of de garantiekaart bij het pakket zat na ontvangst van de fabrikant.
Gezien het gaat om een fout van de winkel, ben ik van mening dat zij de kosten voor de tweede bestelling op zich moeten nemen.

Kan ik hen hiervoor in gebreke stellen?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding