Sinds juni 2012 heb ik een smartphone in m'n bezit die een zeer vervelend probleem heeft: hij val t regelmatig uit. Op 13 juli ging dit toestel voor de derde keer naar de reparatiedienst. Ik kreeg redelijk snel het bericht dat ik een nieuw toestel zou krijgen en dat de omruiling maximum 10 werkdagen zou duren. Ondertussen zijn we bijna 6 weken verder en zit ik nog steeds zonder toestel. Ik heb al herhaaldelijk contact opgenomen met zowel de fabrikant van het toestel als met de reparatiedienst. Steeds krijg ik hetzelfde antwoord: "U moet geduld hebben. Zodra het toestel binnen is, hoort u iets van ons. " Ze verwachten dus van hun klanten dat ze braaf wachten. Ik heb hen gevraagd om mij, indien het toestel niet voorradig is, een voorstel te doen om te ruilen voor een ander toestel. Echter zonder resultaat. Ik heb hen tevens gevraagd om een deadline te stellen wanneer ze akkoord gaan met een andere actie dan afwachten. Wederom geen resultaat, enkel: "Geduld, mijnheer!"
Kan ik hier iets aan doen als consument? Is er ergens een soort ombudsdienst waar je dergelijke zaken kan aankaarten? ik vind dat dit de redelijke termijn toch overschrijdt.
Alvast bedankt!