Zwaar afwijkende eindprijs in vergelijking met offerte

darthkatzs
Topic Starter

Zwaar afwijkende eindprijs in vergelijking met offerte

#1 , 17 aug 2013 18:53

Ik heb onlangs een onderdeel laten plaatsen op een vaartuig.
Op de offerte staat een bedrag van om en bij de €850. Deze offerte werd door mij getekend.
Door een probleem met de levering van het onderdeel van dat specifiek merk werd dit vervangen door een product van een ander merk. Bij het vragen naar de prijs werd mij duidelijk vermeld dat deze praktisch gelijkaardig zal zijn aan de prijs van het onderdeel op de offerte.
Nu is alles geplaatst en wordt mij verteld dat ik €2000 moet betalen voor dat onderdeel, wat natuurlijk een extreem verschil is.
Kan dit zomaar? Ik dacht dat een offerte bindend was.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 17 aug 2013 18:58

Heeft u een schriftelijk bewijs van die bevestiging?

darthkatzs
Topic Starter

#3 , 17 aug 2013 19:06

Ik heb de offerte op papier.

Reclame

Vandebos

#4 , 17 aug 2013 20:37

Wordt hierop het merk van het onderdeel vernoemd?

darthkatzs
Topic Starter

#5 , 17 aug 2013 20:43

Er staat een afkorting en wat waarschijnlijk een productnummer is op.

Sirkii

#6 , 17 aug 2013 22:20

Zeg de leverancier dat hij hervindt conforme onderdeel mag verwijderen daar de prijs niet in lijn ligt met de offerte. Over welk onderdeel (of toestel) gaat het?

darthkatzs
Topic Starter

#7 , 17 aug 2013 22:30

Het gaat om een console van een RIB (aka rubberboot). De boot is praktisch volledig omgebouwd, het onderdeel verwijderen zal voor mij ook waarschijnlijk betekenen dat ik de boot niet meer zal kunnen gebruiken, dus dit is voor mij geen optie.

Terug naar “Consumenten Koop”