Vorige week kregen wij een brief van een Nederlands Inkassoburo met een eis tot betaling van een factuur voor een publicatie van reclame op internet.Wij hebben hiervoor nooit toelating gegeven,noch een bestelbon getekend.Hun dreigementen zijn niet mis te verstaan Op aanraden van testaankoop heb ik zowel naar de 'leverancier' als naar het inkassoburo een aangetekende brief gestuurd waarin ik een door ons getekende bestelbon eis,zoniet geef ik geen gevolg aan hun eisen.
VAndaag belde het reclamebedrijf om duidelijkheid te scheppen.Er is inderdaad geen bestelbon,maar zij beweren wel dat mijn echtgenoot via de telefoon heeft toegestemd Naar ons weten is er naar onze gegevens gevraagd geweest('om de juiste gegevens na te kijken',zonder verder kommentaar).Achteraf bleek dat ik bij nakijken toch onze firma terugvond op internet en ik hb dan onmiddellijk schriftelijk ge?ist dat ze ons eraf haalden,wat ook gebeurd is.Nu zegt die dame dat alles op tape staat. Ze kunnen foefelen zoveel ze willen natuurlijk en een positief antwoord op een adresvraag plakken onder een bestelvraag..
Is een eventuele tape rechtsgeldig in Belgi??Of is het proberen?
De 'feiten' zouden al 2 jaar oud zijn en wij hebben NOOIT een factuur ontvangen.Enkel vorig jaar een niet-aangetekende rappel waaraan ik volgens testaankoop geen gevolg moest geven..
Wat doen?
Dank u.