In een grote supermarktketen kochten wij onlangs een klein elektrotoestel.
Voor een defect binnen het jaar meldden wij ons hiervoor bij de dienst na verkoop.
Men heeft het toestel aangenomen en nu krijgen we bericht dat er een bestek is opgemaakt. Toestel is niet gerepareerd.
Ik wil het niet op eigen kosten door fabrikant laten herstellen (zoek liever zelf een oplossing dan).
Nu zie ik dat in kleine letters op mijn herstelbon staat dat de keten zich "voor elk aangevraagd bestek dat niet gevolgd wordt door een herstelling veroorlooft bestekkosten vermeerderd met 18 EUR (BTW incl) voor de administratie-en transportkosten" aan te rekenen.
En dat heeft de medewerker er toen niet bij gezegd. In dat geval had ik het toestel waarschijnlijk niet afgegeven, want was al een beetje een twijfelgeval.
Ik weet ook niet meer of ik ergens getekend heb waar die melding op staat, op mijn exemplaar alleszins niet. Staat allemaal ook niet op mijn naam. Moet ik dit nu betalen wanneer ik mijn toestel ga afhalen?