Goedendag,
Sinds kort in het bezit van een rijbewijs en u raad het al zo spoedig op zoek naar een motor.
Toevallig een motorzaak in de wijk die nog een motor heeft die ik graag wil. Na een proefrit te hebben gemaakt ben ik met de beste man om tafel gaan zitten om te overleggen.
Hij wou wat tegoed komen met de prijs vond ik nog wat te hoog dus kwam met de opmerking dat ik er ook een had gezien bij een concurrent naam genoemd van de firma. Het eerste wat meneer zei was ik wil geen kwaad woord spreken maar daar komen veel schade en ingevoerde motoren vandaan. Dus als ik jou was zou ik dat laten schieten.
Ook vertelde hij dat hij mij deze motor kon verkopen met een eerlijk verhaal deze was ruime tijd bij hem in onderhoud geweest.
Toen toch maar de knoop doorgehakt en de motor gekocht omdat hij eerlijk overkwam.
Ik heb zelf echter geen verstand van banden of remmen of iets.
Na een week stonden er twee "motorkenners" en deze zeiden van je band is versleten had hij nooit mogen verkopen.
Terug. Gegaan en toen kwam hij met een voorstel als ik een nieuwe band kwam halen zou hij 50% korting geven.
Ik was helemaal tevreden met het voorstel en wou hier ook gebruik van maken tot het volgende...
De motor blijkt te zijn ingevoerd.
De motor blijkt te zijn ingevoerd door de motorzaak waar hij een slecht woord over had.
De motor is helemaal niet bij deze man in onderhoud geweest.
Hij is tot zover bekend in 2008 in belgie als laatst onderhouden bij een kmstand van 10000km
Daarna valt er een gat van 10000 en dan staat er een stempel van de"slechte" motorzaak.
Dus bij 20000 heeft hij een stempel van de slechte zaak en bij 21250 heeft hij zijn laatste gekregen door de zaak waar ik hem kocht dat was de afleverbeurt voor mij!
Dus hij heeft hem nooit in onderhoud gehad+hij is ingevoerd!
Dit is mij nooit verteld en ik heb teveel betaald naar mijn mening.
Ingevoerde voertuigen zijn over het algemeen minder waard natuurlijk.
Wat zou ik voor stappen kunnen ondernemen of is er geen sprake van een verborgen gebrek?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik voel me toch enigszins beduveld!
Alvast bedankt.
Mvg,
Kevin