afrekening gas en elektriciteit

maren_leben
Topic Starter

afrekening gas en elektriciteit

#1 , 26 jun 2012 11:59

Ik heb eind mei mijn meterstand voor zowel gas als elektriciteit (dus gemeenschappelijk voorschot) aan Luminus doorgegeven.
Ongeveer 2 weken geleden kreeg ik van hun een afrekening voor enkel de elektriciteit. (€100 bijbetalen)
Ik vond dit al raar, omdat ik normaal een gemeenschappelijke afrekening krijg.

Vorige week kreeg ik dan de afrekening van de aardgas. (Ook hier weer €400 bijbetalen.)

Gisteren kreeg ik in mijn brievenbus dan weer 2 facturen van hen.
Enerzijds een CORRECTIE van mijn afrekening van vorig jaar, waar ik nu ineens nog eens €400 voor moet bijbetalen?
Anderszijds een correctie van een factuur (zonder nummer) van 0,00€.

Ik begreep er dus niks meer van en heb deze voormiddag gebeld naar de klantendienst.
Daar konden ze alleen vertellen dat er een 'schatting van mijn meterstand' was gedaan vorig jaar.
Ikzelf heb thans persoonlijk doorgegeven aan Luminus hoeveel mijn meterstanden toen bedroegen.
Daar hebben ze naar eigen zeggen niets van gezien.

De correctie van 0,00€ was een fout. Is wel gemakkelijk gezegd, maar ik wil wel weten waar dit op slaat.
Volgens hen is het allemaal de fout van de netwerkbeheerder, maar dat is voor mij geen antwoord.

Voorts vragen ze ook om die factuur ook nog eens binnen de 14 dagen te betalen, wat ik onredelijk vind.
Eerst de afrekeningen van dit jaar die ik moet betalen, om en om €500 extra, en dan nog eens doodleuk een correctie van €400 van vorig jaar.

Ik heb al een klacht ingediend bij de ombudsman. Wat kan ik nog doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 jun 2012 13:51

Hoe heb je de standen doorgegeven? Met de post? In dat geval is het best mogelijk dat er niets toegekomen is, en in dat geval schat men het verbruik. Dus dat aspect van uw verhaal kan correct zijn.

Wat die correctie van vorig jaar betreft, daar komen ze wel vrij laat mee. Geen idee of dit juridisch OK is, maar ik vermoed van wel.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”