Ik heb eind mei mijn meterstand voor zowel gas als elektriciteit (dus gemeenschappelijk voorschot) aan Luminus doorgegeven.
Ongeveer 2 weken geleden kreeg ik van hun een afrekening voor enkel de elektriciteit. (€100 bijbetalen)
Ik vond dit al raar, omdat ik normaal een gemeenschappelijke afrekening krijg.
Vorige week kreeg ik dan de afrekening van de aardgas. (Ook hier weer €400 bijbetalen.)
Gisteren kreeg ik in mijn brievenbus dan weer 2 facturen van hen.
Enerzijds een CORRECTIE van mijn afrekening van vorig jaar, waar ik nu ineens nog eens €400 voor moet bijbetalen?
Anderszijds een correctie van een factuur (zonder nummer) van 0,00€.
Ik begreep er dus niks meer van en heb deze voormiddag gebeld naar de klantendienst.
Daar konden ze alleen vertellen dat er een 'schatting van mijn meterstand' was gedaan vorig jaar.
Ikzelf heb thans persoonlijk doorgegeven aan Luminus hoeveel mijn meterstanden toen bedroegen.
Daar hebben ze naar eigen zeggen niets van gezien.
De correctie van 0,00€ was een fout. Is wel gemakkelijk gezegd, maar ik wil wel weten waar dit op slaat.
Volgens hen is het allemaal de fout van de netwerkbeheerder, maar dat is voor mij geen antwoord.
Voorts vragen ze ook om die factuur ook nog eens binnen de 14 dagen te betalen, wat ik onredelijk vind.
Eerst de afrekeningen van dit jaar die ik moet betalen, om en om €500 extra, en dan nog eens doodleuk een correctie van €400 van vorig jaar.
Ik heb al een klacht ingediend bij de ombudsman. Wat kan ik nog doen?