Extra opties nieuwe wagen

EVP
Topic Starter

Extra opties nieuwe wagen

#1 , 02 mei 2012 16:43

Om het verhaal heel kort te maken.
Mijn partner koopt een nieuwe wagen uit stock mits onze oude defect is.
Mijn schoonmoeder gaat langs de autohandelaar om de nodige papieren te halen om de nummerplaten te regelen.
Op dit moment is de wagen al volledig betaald. Nu blijken er op de wagen meer opties te zijn dan vooraf afgesproken
En moeten we 500€ bij betalen. Zij heeft dit ter plekke betaald en getekend voor betaling ( nieuw offerte is aangemaakt met de extra opties erbij)
Nu vind ik persoonlijk dat dit de fout is van de verkoper en dat wij hiervoor niet hoeven op te draaien.

Kunnen wij dit geld terug eisen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 02 mei 2012 19:10

Nu niet meer uiteraard, na het tekenen.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

suske45

#3 , 03 mei 2012 15:38

Om het verhaal heel kort te maken.
Mijn partner koopt een nieuwe wagen uit stock mits onze oude defect is.
Mijn schoonmoeder gaat langs de autohandelaar om de nodige papieren te halen om de nummerplaten te regelen.
Op dit moment is de wagen al volledig betaald. Nu blijken er op de wagen meer opties te zijn dan vooraf afgesproken
En moeten we 500€ bij betalen. Zij heeft dit ter plekke betaald en getekend voor betaling ( nieuw offerte is aangemaakt met de extra opties erbij)
Nu vind ik persoonlijk dat dit de fout is van de verkoper en dat wij hiervoor niet hoeven op te draaien.

Kunnen wij dit geld terug eisen?
Ik heb vorig jaar ook een stockwagen gekocht bij Volvo met veel opties op, ik heb de bestelbon getekend en bedrag gestort.
Toen ik hem ging ophalen bleek dat er ook bluetooth (handenvrij bellen) op zat die ze over het hoofd hadden gezien maar ik heb niets
moeten bijbetalen want de overeenkomst was getekend en het totale bedrag reeds betaald. De verkoper van Volvo zei 'dat is goed voor jullie maar pech voor mij".
Ze kunnen dit niet aanrekenen, ze moesten maar wakker geweest zijn. Ik zou het niet betalen in elk geval, je hebt een copie van de eerste overeenkomst met twee
handtekening ??? dan sta je recht in je schoenen.

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 mei 2012 16:46

Braaf "Dank u lieve schoonmoeder" zeggen :lol:

EVP
Topic Starter

#5 , 04 mei 2012 12:18

Uiteindelijk is het opgelost geraakt.
Aan de verkoper gemeld dat dit een fout langs zijn kant was en niet de onze. En dat we het bedrag teruggestort wilden zien op de rekening.
De verkoper zelf was eerder geneigd om het door de vingers te zien, de hoofd verkoper niet.
Uiteindelijk hebben we gezegd dat we gingen afzien van aankoop. Volgens de hoofdverkoper ging dit niet meer omdat de 7 dagen verstreken waren. Maar aangezien wij een nieuwe offerte hadden getekend waren we nog ruim binnen de periode.

Nu zat de garage met een probleem omdat wij onze auto terugeiste ( overname ), maar die was ondertussen allang weg.
Na een onderhandeling van 3u - ik dacht dat we op een fruitmarkt zaten in het buitenland - is alles in orde gekomen. En hebben we extra voordelen gekregen.
Daarvoor hebben wij door hun papieren voor laten opstellen. Zodat ze zich achteraf niet kunnen terugtrekken.

Nu nog wachten tot het geld terug op de rekening staat.

Terug naar “Consumenten Koop”