Grootschalige internationale internetfraude gezichtscrèmes

1604Katrien
Topic Starter

Grootschalige internationale internetfraude gezichtscrèmes

#1 , 29 apr 2012 20:47

Op 26 maart j.l. lazen we op een website reclame voor gezichtscrèmes " X" en " Y".
Beide kostten respectievelijk 2,94 Euro. In feite kon je bestellen ter proef en slechts vanaf de volgende verzendingen moest de volle pot betaald worden. Annuleren kon je ook. Zoals zovelen, want nu heb ik al surfend ontdekt dat het om een grootschalige internationale internetfraude gaat, hebben wij gereageerd en besteld.

De 2 potjes crème lieten lang op zich wachten. Het is geen 14 dagen geleden dat we deze ontvingen.
Ik probeer te bellen op +32XXXXXX en op +32XXXXXXX om te annuleren. Geen antwoord.Ik probeer te annuleren via de websites, A en B. Deze bestaan niet. Maar door deze webadressen te zoeken, ontdek ik dat het om fraude gaat.

Via internetbankieren controleer ik de transacties op mijn MasterCard waarvan ik nog geen maandelijks uittreksel heb ontvangen. Ik schrik want op 10 april vind ik voor X 85 Euro te betalen en voor Y 97 Euro. Op 25 april een tweede betaling voor X.
Ik heb CardStop gebeld en mijn MasterCard laten blokkeren. Ze raden mij ook aan om een formulier B/ internetfraude in te vullen. Heb ik ook gedaan.

Maar nu vraag ik me af of de 3 boven vernoemde bedragen in mei werkelijk van mijn giro rekening gedebiteerd worden. Want MasterCard maakt iedere 4de maand een maandoverzicht op en iedere 13de van de maand betaal je via je girorekening. Ik vrees dat ik te laat ben.

Ik ben benieuwd naar het verdict.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fore

#2 , 29 apr 2012 21:17

Aangezien u over giro enzovoort hebt, neem ik aan de u woont in Nederland en u zich best kan wenden tot http://www.rechtenforum.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

1604Katrien
Topic Starter

#3 , 30 apr 2012 11:27

Toch niet.
Argenta gebruikt ook giro i.p.v. zichtrekening

Reclame

Fore

#4 , 30 apr 2012 11:29

u kan hier al eens klacht indienen:
https://www.ecops.be/webforms/Default.aspx?Lang=NL" onclick="window.open(this.href);return false;
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

mapleleiah

#5 , 01 mei 2012 13:36

U kunt de betalingen via uw Mastercard betwisten. U vindt hierover info op uw uitgavenstaat en u kunt ook info vragen bij uw bank.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

suske45

#6 , 03 mei 2012 14:52

ik ben ook de dupe van deze oplichters. Gisteren mijn visa uitgavenstaat ontvangen en zie dat er 189€ is afgehaald door relift. Meteen mail gestuurd naar deze firma dat dit echt niet kan.
Ik denk dat ik naar mijn geld zag mogen fluiten. Ik heb wel vorige week al mijn VISA geblokkeerd en formulier voor internetfraude opgestuurd naar Visa, hopelijk kunnen zij hier iets
aan doen. Hoe kunnen we deze mensen eigenlijk stoppen vraag ik me af, want ze doen nog altijd verder en ieder mens loopt hier zo met ogen open in.
Bij Visa krijgen ze enorm veel klachten binnen van de firma Reliftxs, dus als het een troost kan en mag zijn we zijn niet alleen. Maar voor de ene persoon zal het al zwaarder doorwegen op zijn
maandbudget dan anderen.

Leentjev01

#7 , 15 mei 2012 22:10

Ik opende net mijn enveloppe van Atos Worldwide... de enige uitgave die ik verwachte was de aankoop van het verjaardagskado van mijn vriend... :)
Groot was daarom mijn verbazing toen ik het te betalen bedrag zag... :( Ook ik werd opgelicht door deze fraudeurs! :?
Ik heb meteen mijn Master Card geblokkeerd. Morgen probeer ik Atos Worldwide te bereiken en hen te vragen van de betaling te blokkeren. Ik ben er echt niet goed van :cry:
Hopelijk krijgen we allemaal deze gigantische terug.
En ik die dacht dat ik eens een crèmeke kon uitproberen voor nog geen 5 euro! Pfff... :?

Tope

#8 , 15 mei 2012 22:41

Hebben jullie dan die crèmekes met de Master Card betaald?
Nog geen 5 Euro met een MC betalen, zou bij mij al een belletje doen rinkelen.

Artesia

#9 , 15 mei 2012 22:45

Ook ik ben opgelicht.
Ik had ook de bestelling gedaan van 2,95€ per potje zoals vermeld op de facebookadvertentie.
Groot was mijn verbazing toen ik vandaag weer een zending potjes kreeg.
Ik controleerde mijn uitgavestaat van de Visa via de site van de bank en zag dat de oplichters in totaal 368€ aan rekeningen hadden opgemaakt.
Dat bedrag zal op de uitgavestaat van deze maand vermeld worden.
Ik heb na de controle meteen mijn Visakaart geblokkeerd en een klacht ingediend bij Atos Worldline en een dreigende mail gestuurd naar de fraudeurs.

Verder ga ik informeren of ik mijn rechtsbijstandverzekering kan inschakelen en ook wat de bank voor mij kan doen.
Ik ben altijd een braaf mens maar als ze me zo tillen dan wordt de leeuw in me wakker!! :twisted:

Leentjev01

#10 , 17 mei 2012 08:51

Gisteren naar de bank geweest, 'k heb geprobeerd de betaling alsnog te blokkeren... maar lukte niet omdat de bank aan Atos betaalt en niet aan de frauduleuze firma. Ben op aanraden van de bank aangifte gaan doen bij de politie. Daar werd een PV opgesteld en de politieagente adviseerde me het PV op de rechtbank te laten registreren. Dat heb ik dan ook maar gedaan. Hopelijk vinden ze die oplichtersbende gauw!

Artesia

#11 , 17 mei 2012 11:22

Gisteren naar de bank geweest, 'k heb geprobeerd de betaling alsnog te blokkeren... maar lukte niet omdat de bank aan Atos betaalt en niet aan de frauduleuze firma. Ben op aanraden van de bank aangifte gaan doen bij de politie. Daar werd een PV opgesteld en de politieagente adviseerde me het PV op de rechtbank te laten registreren. Dat heb ik dan ook maar gedaan. Hopelijk vinden ze die oplichtersbende gauw!

Mijn bank raadde me aan om nog te wachten met het laten opstellen van een PV
Bizar :?
Heb je een klachtenformulier naar Atos gestuurd? Je kunt dit downloaden.

Artesia

#12 , 17 mei 2012 12:07

Normaal hebben we recht op vergoeding!
zie deze site :

http://www.eccbelgie.be/" onclick="window.open(this.href);return false;

Leentjev01

#13 , 20 mei 2012 21:59

Artesia, ik heb het klachtenformulier naar Atos gestuurd én ik heb ze gebeld. 'k Kreeg er een zeer onvriendelijke dame aan de lijn die nogal kort van stof was. Ik had het klachtenformulier niet mogen versturen naar Atos zei ze, ik moest contact nemen met de frauduleuze firma. Toen ik haar zei dat die niet te vinden was zei ze me dat er op de site van mijnkaart.be een speciale link verwees naar de juiste gegevens. Toen ik daar ging kijken stond er enkel dat Atos niet tussen beide komt wanneer er staaltjes van gezichtscrèmes besteld worden... Ik wacht nu ongeduldig af!

Artesia

#14 , 21 mei 2012 15:23

Artesia, ik heb het klachtenformulier naar Atos gestuurd én ik heb ze gebeld. 'k Kreeg er een zeer onvriendelijke dame aan de lijn die nogal kort van stof was. Ik had het klachtenformulier niet mogen versturen naar Atos zei ze, ik moest contact nemen met de frauduleuze firma. Toen ik haar zei dat die niet te vinden was zei ze me dat er op de site van mijnkaart.be een speciale link verwees naar de juiste gegevens. Toen ik daar ging kijken stond er enkel dat Atos niet tussen beide komt wanneer er staaltjes van gezichtscrèmes besteld worden... Ik wacht nu ongeduldig af!

Amai, hoe klantvriendelijk dat ze daar zijn! Heb je niet teruggebeld en naar een diensthoofd gevraagd?
Ik heb ondertussen een druk e-mail verkeerd met relift en de toezegging gekregen dat ze de laatste twee aangeboden rekeningen gaan afboeken.
Niet tevreden mee natuurlijk!
Ik wil dat ze alles annuleren!
En dat heb ik hen in mijn laatste mail ook gezegd.

Artesia

#15 , 21 mei 2012 15:26

leentje,

Ik heb het nu ook gelezen bij mijnkaart.be
Wel, een contract zonder handtekening in welke vorm is toch geen contract zou ik denken!?!
Ik zal Atos eens vragen waar mijn handtekening staat!

Terug naar “Consumenten Koop”