#11 , 12 mar 2012 08:33
paulus: Ik begrijp zeer goed dat u hier niet blij mee is, maar toch even de opmerking dat ik persoonlijk uw argument 'hij is de expert' niet echt enorm relevant vind. Het gaat hier over palen voor een omheining. Als niet-expert en als vrouw, zou ik in ieder geval wel vragen aan zo'n plaatser om de hoeveel meters hij palen plaatst. Als ik dan die offerte krijg met de hoeveelheden, vermoed ik dat ik als niet-expert toch snel in het ootje zal hebben dat er iets niet klopt. Enfin, het gaat niet over wat ik persoonlijk vind van dit argument, maar het geeft wel aan dat ik het eens ben met Justiceseeker, in zijn mening dat de kans zeer klein is dat een rechter u zal volgen in deze redenering. Iedere bouwheer weet toch wel hoeveel lopende meters omheining hij nodig heeft, ergo hoeveel palen daartussen zullen moeten. Verder vind ook ik het feit dat u de werken eerst volledig laat uitvoeren alvorens uw bezwaren te laten weten, eerder nadelig voor u dan voordelig, iets wat u zelf lijkt te denken.
Op welke manier heeft de firma u laten weten dat er meer materiaal nodig is dan initieel voorzien? En op welk moment hebben ze u dat laten weten? M.i. had u alleszins meteen op dat moment 'stop' moeten roepen en niet eerst akkoord gaan met die meerwerken om dan achteraf ze te gaan aanvechten. Begrijpelijk van uw kant, want u wil uiteraard uw tuin volledig omheind zien, maar als de firma kan bewijzen dat ze u op de hoogte bracht van deze meerwerken alvorens de uitvoering ervan, zal een rechter dit volgens mij interpreteren als aanvaarding van uw kant van die meerwerken.