Pagina 1 van 1

Defecte TV gekocht

Geplaatst: 15 dec 2005 13:28
door pete
Hallo,

Ik kocht 3 maanden geleden een Sony TV bij Krefel. Deze ging na 4 weken kapot (klank noch beeld, enkel een lampje dat vervaarlijk flikkerde) waarop de hersteldienst van Krefel het toestel is komen ophalen. Men beweerde dat het zou terugbezorgd worden na 2 tot 3 weken....
1 maand later (...) kwamen ze terug. De hersteller had geen defect gevonden! De chauffeurs hebben de TV ge?nstalleerd om vast te stellen dat er inderdaad niks gedaan was en dat hij nog steeds niet werkte.
We zijn nu weeral een maand verder, en ondanks herhaaldelijke telefoons en emails naar de klantendienst heb ik mijn TV nog steeds niet terug.

De klantendienst van Krefel houdt me nu al een maand aan het lijntje. Ik stelde al voor om mijn geld terug te geven of een nieuwe TV te geven, hetgeen ze weigeren.

Is een verkoper niet verplicht een toestel binnen een fatsoenlijke termijn terug te leveren? Mag ik mijn geld terug vragen?
De garantieperiode loopt zo natuurlijk ook verder af...

Wat kan ik doen?

mvg,

peter

Geplaatst: 19 dec 2005 17:07
door Ratione Legis
Naar aanleiding van een nieuwe wet die in werking is getreden per 1 januari 2005, wordt vermoed dat defecten die optreden binnen de eerste 6 maanden reeds aanwezig waren bij aankoop.

U heeft dan 2 mogelijkheden: ofwel herstelling en als dat niet werkt/helpt/... heeft u recht op vervanging.

Stuur Krefel een aangetekende brief waarin u herstelling en/of vervanging eist.
Mocht dit niet helpen, dan vrees ik dat er weinig anders op zit dan hen in gebreke te stellen en een vordering voor de rechtbank in te stellen.

Het is echt belangrijk dat u in deze tussenperiode niet zelf of door een niet-Krefel-electronicus aan dit toestel laat "prutsen". Zoniet zullen ze alle verantwoordelijkheid van zich afschuiven.

Succes

Geplaatst: 25 okt 2006 11:08
door taderu
Hallo Peter,
Zit met een ietwat gelijkaardig geval. is er al verdere evolutie?
Alvast bedankt voor je reaktie.
Mvg