geschil bestelling materialen
Geplaatst: 20 jul 2011 14:09
Volgende situatie doet zich voor:
We hebben 250 m² recup dakpannen vorig jaar besteld en daarvan ook een sample gekregen. Begin 2011 begon het al toen ik vroeg hoeveel LM nokken en noordbomen ze liggen hadden. Die hadden ze niet.
Heb toen zelf de bijhorende nokken en noordbomen gevonden in Frankrijk.
Op 30 mei heb ik de effectieve leverdatum vastgelegd op 20 juni. 1 week vooraf kregen we een telefoontje van de bouwhandel dat ze maar 125 m² van de dakpannnen meer liggen hadden maar dat ze alternatieven liggen hadden. Wij naar ginder gereden om te gaan kijken naar de alternatieven. Natuurlijk paste de nokken en de noordbomen die ik in Frankrijk gevonden had hier niet bij dus moesten we ze niet hebben. Ze hadden trouwens voor deze dakpannen ook geen nokken en noordbomen liggen.
Vervolgens meldde de bouwhandel ons dat ze de resterende dakpannen (125 m²) gevonden hadden en dat ze identiek dezelfde zijn. Dit was echter niet zo (andere afmeting, andere golving, mss wel ongeveerd dezelfde kleur). Gevolg: ik annuleer de bestelling. Nu komt die bouwhandel af met een annulatievergoeding van 10% voor een bestelling die ze nooit konden waarmaken... Betalen of niet?
We hebben 250 m² recup dakpannen vorig jaar besteld en daarvan ook een sample gekregen. Begin 2011 begon het al toen ik vroeg hoeveel LM nokken en noordbomen ze liggen hadden. Die hadden ze niet.
Heb toen zelf de bijhorende nokken en noordbomen gevonden in Frankrijk.
Op 30 mei heb ik de effectieve leverdatum vastgelegd op 20 juni. 1 week vooraf kregen we een telefoontje van de bouwhandel dat ze maar 125 m² van de dakpannnen meer liggen hadden maar dat ze alternatieven liggen hadden. Wij naar ginder gereden om te gaan kijken naar de alternatieven. Natuurlijk paste de nokken en de noordbomen die ik in Frankrijk gevonden had hier niet bij dus moesten we ze niet hebben. Ze hadden trouwens voor deze dakpannen ook geen nokken en noordbomen liggen.
Vervolgens meldde de bouwhandel ons dat ze de resterende dakpannen (125 m²) gevonden hadden en dat ze identiek dezelfde zijn. Dit was echter niet zo (andere afmeting, andere golving, mss wel ongeveerd dezelfde kleur). Gevolg: ik annuleer de bestelling. Nu komt die bouwhandel af met een annulatievergoeding van 10% voor een bestelling die ze nooit konden waarmaken... Betalen of niet?