#2 , 06 aug 2007 16:14
Hallo,
Hier ben ik nog eens, mijn verhaal heeft een vervolg gekregen ?
Dus ik leg de situatie opnieuw uit. In januari breng ik mijn wagen binnen om 2 defecte lampjes te herstellen. Zou niet lang duren.
In de namiddag belt men mijn op : 'We kunnen uw auto niet meer starten en we denken dat het te maken heeft met de electronica.'
Kort daarna : 'Uw electronica is om zeep'. We moeten wel nog testen en dat kan pas woensdag met reservestukken van de hoofdzetel van mijn bepaald merk, dan laten we u iets weten.
Op woensdag bevestigen ze idd dat het dat bepaald onderdeel is dat stuk is en dat een nieuwe mij 500 euro zal kosten.
Ondertussen had ik informatie ingewonnen bij andere vakmensen en die zeiden mij stuk voor stuk dat het de fout is van de garage dat die stuk was. Dat alle toepassingen die door dat defecte element werden bestuurd nog perfect werkten toen ik hem naar de garage bracht en dat zo'n ding redelijk makkelijk stuk te maken is, kortsluiting, stuk gereedschap op laten vallen etc.
Wat wel waar was is dat er sinds de aankoop van mijn wagen constant lampjes kapot gingen, zeker 1 keer om de 3 maanden ongeveer, nu laat het zijn dat die lampjes worden aangedreven door het stuk dat kapot was. Die persoon zei dan dat dat stuk waarschijnlijk sinds het begin al mankementen vertoonde, maar dat dat nog niet was opgemerkt. Een fabricagefout.
Om even op de zaak terug te komen, mijn auto stond nog steeds in de garage, ik reed met een vervangwagen. Ze gingen overleggen met de hoofdzetel wat er juist gedaan moest worden en wie er uiteindelijk moest betalen. Op een dag bellen ze mij dat mijn auto klaar was en dat ik hem mag komen halen, maar dat ze er nog niet uit zijn wat de facturatie en zo betreft.
Dat is ondertussen 7 maanden geleden. Aangezien ik van hen niks meer gehoord heb, dacht ik dat ze het spel eerlijk hadden gespeeld en dat ze de kosten fifty fifty hadden gedaan, of dat mijn merk alles op zich had genomen, dat stuk in mijn auto is vervangen. Normaal gaat zo'n stuk de levensduur van een auto mee, en gaat dat niet stuk na een paar jaar.
Dus breng ik vandaag mijn auto binnen voor een herstelling. Ik bel om te vragen of hij klaar is, en dat was zo. Maar, en nu komt de aap uit de mouw, ze zagen dat er nog iets van januari hangende was, nog niet afgehandeld. Ik zeg : 'Voor mij wel'. Ik leg de situatie opnieuw uit, opnieuw zeggen ze dat ze het gaan bespreken.
Nu, wat zijn mijn kansen om dit aan te vechten? Ik bedoel : het verschil tussen de kostprijs van 2 nieuwe lampjes en een nieuwe body computer (= het kapotte stuk) is zo maar eventjes 500 euro, als het niet meer is.
Ik kan bewijzen dat mijn auto al vanaf het eerste jaar regelmatig naar de garage moest om lampjes te laten vernieuwen, wat erop wijst dat die body computer van in het begin slecht functioneerde. Kan ik nu nog terugvallen op fabricagefouten?
De garage, tja, het is onmogelijk om te bewijzen of zij die stuk hebben gemaakt natuurlijk. Maar het moet wel, aangezien alles nog werkte toen ik hem binnenbracht.
Wat zijn mijn rechten? Ik denk er aan om mijn polis rechtsbijstand aan te spreken ? Doe ik daar goed aan?