Beste
Situatie als volgt:
Mijn jongere broer(17j) had een abonnement bij X zonder dataplan. Hij koopt nieuwe gsm en 'vergeet' dat die nieuwe smartphone constant online gaat. Gevolg: factuur van +€300. Gaat naar X winkel om 'vergissing' uit te leggen en krijgt daar iets te horen over wat ze zelf noemen 'budget of bill shock'. Soit, ze gingen er iets aan doen.
Nu, meer dan een maand later en in tussentijd niets meer gehoord, komt er een deurwaarder langs om factuur (ondertussen al opgelopen tot bijna €600) af te geven. Krijgen 14 dagen de tijd.
M'n broer dacht dus dat alles geregeld was in die winkel maar niet dus (hij weet niet meer of hij daar iets van op papier kreeg en heeft dus niets in handen). Kan hij nu nog iets doen? Kan hij ter verdediging nog een brief sturen naar X en vragen om een andere oplossing? Wat als X geen gevolg geeft aan zo'n brief, blijven de kosten van de factuur in tussentijd dan oplopen of wordt deze 'bevrozen' wanneer hij de factuur betwist?