Beste
Ik heb meer dan een maand en half geleden ipods besteld op turbulence-belgium;ik heb deze ook onmiddellijk gaan betalen met een vooruitbetaling via overschrijving.Ik kreeg te horen dat mijn betaling was ontvangen en dat mijn goederen dezelfde week nog zouden worden verzonden.
Na een week heb ik hun gecontacteerd of deze al verzonden waren,en toen kreeg ik te horen dat deze ipods dezelfde week nog geleverd zouden worden maar dat het ,het einde van het ipod-leven betrof en dus de ipods aan uitsterving leiden(ja kweet t een en al bullshit dat me ook niet eens interesseerde)maar bon soit,dus ik zou nog een weekje moeten wachten .
Nu ik wachtte een week en half en toen heb ik niets gehoord,ik ben toen naar de site gegaan van destijds turbulence en deze bleek niet meer actief te zijn,maar wel kon men nog mailen,ik heb toen gemaild en kreeg in vijf dagen geen antwoord,maar ik had terzelfdertijd wel met een ander emailadres waar ik me dan wel ook voor dee als iemand die geinteresseerd was om een product te kopen en vroeg naar wanneer de site weer zou functioneren.Op mijn emailadres waar ik de producten heb op besteld en mee heb betaald kreeg ik geen antwoord hoe het zat met mijn ipods.Op mijn ander adres kreeg ik te horen dat ze nu onder de naam van bp-shop werken en handelen en dat ik daar nu hun artikelen kon gaan bestellen.
Ik vond dit alles behalve betrouwbaar ,dat nu ineens heel de naam en site veranderd bleek te zijn: zelfs hebben ze geen winkel en is afhalen enkel mogelijk wanneer een afspraak gemaakt werd.Er is ook enkel een gsm telefoonnummer geen vast toestel en geen fax.
Nu heb ik nog een paar keer gevraagd hoe het nu zat aangezien ik geen email kreeg en met mijn ander email adressen wel waarop ik me voordeed als een andere toekomstige klant.Toen kreeg ik het excuus dat de man de leveringen zelf doet en vertragingen heeft opgelopen en dat de vrouw die de telefoontjes en bestellingen doet via pc,en mij dus moet contacteren juist bevallen was:wat ik niet echt als een excuus kan zien aangezien ik op mijn andere emails derzelfde dag of zelfs nacht nog antwoord kreeg en op mijn ander adres totaal niets.
Nu staat er op hun overeenkomst op dat ze na vertragingen zich verplichten om mij op de hoogte te brengen en mij per aangetekend sturen te laten weten dat mijn levering vertragingen heeft,ook beweren ze op elke mail te antwoorden en dergelijke.
Nu kan ik mijn geld terug vragen maar dan is de kans weer groot dat ze niets laten horen en ervan uitgaan dat ik er toch geen zaak van wil maken aangezien het hier gaat over een klein bedrag van 600 euro.
Wat zijn nu mijn rechten ? Deze geschenken waren voor een verjaardag die inmiddels een maand verstreken is,ik wil deze ipods wel nog ontvangen ,maar gewoon mijn geld terug storten,als ze dat al zouden doen,vind ik nu toch wel te min,en dat geef ik grief toe,aangezien zij nu een hele tijd mijn geld hebben kunnen gebruiken en dan nog eens een regel hebben dat wanneer de consument een dag te laat is met betalen minimum 75 euro en 15 procent van de goederen als boete verrekend.Dan hoop ik als men zo de consument boetes kan opleggen dat men dit ook voor de verkoper kan doen want het is een schande dat men gewoon dergelijke acties kan blijven voortzetten zonder iets te riskeren,ik ben nu door mijn verdere opzoekingen op het net,nog een paar andere mensen gevonden die juist hetzelfde hebben meegemaakt en kennelijk gaat het hier telkens over een groot maar klein genoeg bedrag waarbij vaak mensen gewoon het opgeven zonder ervoor terug te vechten,en blijkbaar veranderd dan de naam plots waardoor mensen niet meer weten wie of wat ze moeten contacteren.
Wat zijn hier mijn rechten?Ik wil deze valse groep van mensen nu ook eens laten voelen dat dergelijke zaken hier in Belgie niet kunnen en dat ze daarvoor ook bestraft kunnen worden