Ik lees nergens - behalve bij Fransiscus - iets bruikbaars, waarmee de vraagsteller zijn verhaal hard kan maken.
Ik ben slechts een eerste bach rechten, dus als je betrouwbaarder bronnen/advies vindt, sla me gerust in de wind
Artikel 1649quater paragraaf 1 Burgerlijk Wetboek zegt:
" De verkoper is jegens de consument aansprakelijk voor elk gebrek aan overeenstemming dat bestaat bij de levering van de goederen en dat zich manifesteert binnen een termijn van twee jaar te rekenen vanaf voornoemde levering. "
(bref: de verkoper is aansprakelijk, je hebt recht op garantie - niet Dynafix dus)
En dat datzelfde artikel paragraaf 4:
"Manifesteert zich een gebrek aan overeenstemming binnen een termijn van zes maanden vanaf de levering van het goed, dan geldt tot bewijs van het tegendeel het vermoeden dat dit gebrek bestond op het tijdstip van levering, tenzij dit vermoeden onverenigbaar is met de aard van het goed of met de aard van het gebrek aan overeenstemming, door onder andere rekening te houden met het feit of het goed nieuw dan wel tweedehands is."
(bref: zoals reeds gezegd in bovenstaande replies: zij zullen moeten bewijzen dat het jouw fout is als ze je geen garantie willen geven.)
Wat je daarmee dan kunt aanvangen staat in artikel 1649quinquies paragraaf 1 Burgerlijk Wetboek:
"Naast desgevallend schadevergoeding heeft de consument het recht van de verkoper die met toepassing van artikel 1649quater aansprakelijk is voor een gebrek aan overeenstemming te eisen, hetzij de herstelling of de vervanging van het goed onder de voorwaarden bedoeld in paragraaf twee, hetzij een passende vermindering van de prijs of de ontbinding van de overeenkomst, overeenkomstig de voorwaarden bepaald in paragraaf drie."
(bref: je kunt een andere/herstelling/geldteruggave eisen)
Ik denk dat je hiermee al wat verder bent