Groot probleem met operator mobiele telefonie
Geplaatst: 27 nov 2010 13:18
Hallo,
Ik heb in mei 2010 een contract voor abonnement afgesloten met een operator. Ik nam een pakket van 30€ voor mobiele diensten + 10€ voor internet op m'n gsm. Ze vroegen me of ik mijn oude nummer wilde behouden, ik zei van niet. Dus de sectie "Overname oud gsm-nummer" werd doorstreept op het contract. Mijn naam, adres en dergelijke staan allemaal juist en duidelijk op m'n contract.
Ik woon in een huurhuis en in augustus kreeg ik telefoon van de verhuurder dat zij op het adres van haar bedrijf een hoop rekeningen van mijn gsm had aangekregen. Dat op zich is al raar: hoe komen ze immers aan dat adres?
Ik had tot dan nog niet echt beseft dat ik nog geen enkele rekening van hen aangekregen had. Dus ik ga die rekeningen ophalen. De eerste rekening was er één van rond de 200€, de 2de 150€, de derde 100€, ... Op dat moment werd ook mijn nummer afgesloten, omdat ik niet had betaald, wat wel hun schuld was. Ik mailde de klantendienst verschillende keren het juiste adres door, vroeg of ik in schijven de rekeningen kon betalen, ... Ze hebben nooit geantwoord, dus begon ik te bellen. Ik vertelde nogmaals het juiste adres enz. enz. Ondertussen was het september geworden en had ik nog steeds geen mogelijkheid om te bellen of te smsen. Ik kocht ondertussen herlaadkaarten van een andere operator.
Eind september ging ik de heleboel eens fatsoenlijk uitpluizen met iemand die ervaring had met dit soort situaties. We pluisden de facturen uit en merkten dat er helemaal niks van klopte. De 10€/maand voor internet op gsm stond niet op de factuur en dus werd elke MB aangerekend. Op de eerste rekening werd daardoor 113€ teveel aangerekend, op de tweede nog 76€ enz. enz.
Een week later kreeg ik een brief van de operator (nog steeds op het foute adres), dat mijn abonnement werd opgezegd en ik hen een bedrag rond de 2000€ verschuldigd ben (openstaande schuld + boete voor opzeggen van het contract).
Dan heb ik (ondertussen half oktober) een aangetekende brief opgesteld. Ik maakte kopies van alle facturen en duidde op elke factuur aan wat er niet klopte. Ik stak er ook kopies van mijn mails naar de klantendienst bij. Ik ontdekte ondertussen ook dat mijn 30€ abonnementskosten ook nog eens op mijn factuur van digitale TV en internet bij diezelfde operator werd aangerekend. Die facturen zijn wel betaald, dus ik ben al sinds de maand mei 30€/maand aan het betalen. Ik zette er ook bij dat ik sinds augustus niet meer bereikbaar ben op dat nummer en dat ik dus ook vind dat ik die maanden niet moet betalen, het is immers hun fout om de facturen naar een onjuist adres te sturen. Zij zijn dus volledig in fout. Ik eiste schriftelijk antwoord ten laatste op 5 november.
Ik heb uiteraard niks gehoord van hen en heb dan vorige week nog eens naar de klantendienst gebeld. Ik gaf mijn klantennummer op en die man zei me dat ik niet meer in het systeem stond. Ik besta dus gewoon niet meer voor die operator blijkbaar? Hij kon ook niks meer terugvinden van mijn aangetekende brief en mijn mails.
Kunnen jullie mij vertellen wat ik nu kan doen?
Ik wil het liefst zo goedkoop mogelijk houden. Kan ik een verzoeningsprocedure voor de vrederechter aanvragen?
Alvast bedankt.
Ik heb in mei 2010 een contract voor abonnement afgesloten met een operator. Ik nam een pakket van 30€ voor mobiele diensten + 10€ voor internet op m'n gsm. Ze vroegen me of ik mijn oude nummer wilde behouden, ik zei van niet. Dus de sectie "Overname oud gsm-nummer" werd doorstreept op het contract. Mijn naam, adres en dergelijke staan allemaal juist en duidelijk op m'n contract.
Ik woon in een huurhuis en in augustus kreeg ik telefoon van de verhuurder dat zij op het adres van haar bedrijf een hoop rekeningen van mijn gsm had aangekregen. Dat op zich is al raar: hoe komen ze immers aan dat adres?
Ik had tot dan nog niet echt beseft dat ik nog geen enkele rekening van hen aangekregen had. Dus ik ga die rekeningen ophalen. De eerste rekening was er één van rond de 200€, de 2de 150€, de derde 100€, ... Op dat moment werd ook mijn nummer afgesloten, omdat ik niet had betaald, wat wel hun schuld was. Ik mailde de klantendienst verschillende keren het juiste adres door, vroeg of ik in schijven de rekeningen kon betalen, ... Ze hebben nooit geantwoord, dus begon ik te bellen. Ik vertelde nogmaals het juiste adres enz. enz. Ondertussen was het september geworden en had ik nog steeds geen mogelijkheid om te bellen of te smsen. Ik kocht ondertussen herlaadkaarten van een andere operator.
Eind september ging ik de heleboel eens fatsoenlijk uitpluizen met iemand die ervaring had met dit soort situaties. We pluisden de facturen uit en merkten dat er helemaal niks van klopte. De 10€/maand voor internet op gsm stond niet op de factuur en dus werd elke MB aangerekend. Op de eerste rekening werd daardoor 113€ teveel aangerekend, op de tweede nog 76€ enz. enz.
Een week later kreeg ik een brief van de operator (nog steeds op het foute adres), dat mijn abonnement werd opgezegd en ik hen een bedrag rond de 2000€ verschuldigd ben (openstaande schuld + boete voor opzeggen van het contract).
Dan heb ik (ondertussen half oktober) een aangetekende brief opgesteld. Ik maakte kopies van alle facturen en duidde op elke factuur aan wat er niet klopte. Ik stak er ook kopies van mijn mails naar de klantendienst bij. Ik ontdekte ondertussen ook dat mijn 30€ abonnementskosten ook nog eens op mijn factuur van digitale TV en internet bij diezelfde operator werd aangerekend. Die facturen zijn wel betaald, dus ik ben al sinds de maand mei 30€/maand aan het betalen. Ik zette er ook bij dat ik sinds augustus niet meer bereikbaar ben op dat nummer en dat ik dus ook vind dat ik die maanden niet moet betalen, het is immers hun fout om de facturen naar een onjuist adres te sturen. Zij zijn dus volledig in fout. Ik eiste schriftelijk antwoord ten laatste op 5 november.
Ik heb uiteraard niks gehoord van hen en heb dan vorige week nog eens naar de klantendienst gebeld. Ik gaf mijn klantennummer op en die man zei me dat ik niet meer in het systeem stond. Ik besta dus gewoon niet meer voor die operator blijkbaar? Hij kon ook niks meer terugvinden van mijn aangetekende brief en mijn mails.
Kunnen jullie mij vertellen wat ik nu kan doen?
Ik wil het liefst zo goedkoop mogelijk houden. Kan ik een verzoeningsprocedure voor de vrederechter aanvragen?
Alvast bedankt.