Hallo,
vorige week kocht ik in de Makro een grasmachine. Na deze ongeveer een half uur te gebruiken zijn er enkele bouten uit het toestel gevlogen (waardoor zelfs deels de behuizing gebroken is).
Ik ging terug naar de Makro, en daar konden ze niets anders doen dan het toestel innemen en laten herstellen. Een omruiling was niet mogelijk. Herstelling ging 4 tot 6 weken duren.
Nu vraag ik mij enkele dingen af. Heb ik het recht om een directe vervanging te eisen, of een creditering/verbreking van het contract? Of moet ik akkoord gaan met een herstelling?
Als het toestel in herstelling moet, wat is dan de "redelijke" hersteltermijn? Tussen aankoop en terug inleveren zaten 5 dagen. Als het toestel 4 weken in herstelling gaat is, dit in mijn ogen al niet meer aanvaardbaar, gezien de hersteltermijn al 6 maal de termijn bedraagt dat ik het toestel heb kunnen gebruiken.
Nog een laatste vraag; ik heb dit toestel met mijn Makro kaart gekocht (ik ben zelfstandig in bijberoep), maar wel om het voor prive doeleinden te gebruiken. Is op deze verkoop de Wet betreffende de bescherming van de consumenten bij verkoop van consumptiegoederen van toepassing? Of is deze niet van toepassing omdat er een factuur op mijn BTW nummer is gemaakt?
Bedankt!!