Computer aangeschaft, binnen een maand defect

JeroenAlmere
Topic Starter

Computer aangeschaft, binnen een maand defect

#1 , 02 jun 2010 19:06

Beste allemaal,

ik hoop hier een voor mij bevredigend antwoord te vinden gezien ik bij de MediaMarkt niet veel verder kom.

Op 8 mei heb ik een computer (699 euro) aangeschaft bij de MediaMarkt. Dit systeem gaf al direct vage problemen welke ik niet direct aan het systeem kon wijten (uitval). Dit probleem werd echter steeds erger waardoor ik afgelopen zondag heb besloten hem bij de service van MediaMarkt achter te laten.
Vandaag kreeg ik te horen dat het systeem verzonden moet worden voor reparatie. Hierbij wordt de data van mijn HDD gewist (dit is echt niet wenselijk, de HDD is ook zeker niet het probleem) en ben ik het systeem ongeveer 6 weken kwijt (langer dan dat ik het systeem in mijn eigendom heb).

Graag zie ik een betere service dan bovenstaand: het systeem is nog geeneens in 4 weken in mijn bezit of ik moet hem al 6 weken missen?

Wie kan mij voorzien van de juiste informatie zodat ik MediaMarkt kan overtuigen mij een betere service te verlenen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float
Juridisch actief: Ja

#2 , 02 jun 2010 19:22

Wat is er exact aan de hand met het systeem?

JeroenAlmere
Topic Starter

#3 , 02 jun 2010 22:21

Wat is er exact aan de hand met het systeem?
Bedankt voor jouw reactie.
Het systeem valt zeer onvoorspelbaar uit (soms na 30 min., soms kan hij nog geeneens opstarten). Erg veel duidelijkheid geeft dit dus niet, maar het is in alle zekerheid geen softwarematig probleem (gezien het probleem soms al optreedt voordat het systeem überhaupt kon opstarten).

Reclame

Vandebos

#4 , 02 jun 2010 23:09

Lijkt me mogelijkerwijs:

moederbord defect
problemen met cooling processor (gebeurt vaker indien het een AMD systeem is)
voeding

Het beste zou zijn zelf even de HD op een andere pc aan te sluiten en te clonen (voldoende soft apps die dit à rato van 10Gb/min uitvoeren.)

Indien het toestel reeds niet meer terug te krijgen is voor het verzonden wordt, duidelijk op papier en de bon laten zetten dat de HD professionele en beroepsmatige informatie bevat die niet gewist mag worden zonder backup)

frank1234

#5 , 08 jul 2010 14:47

en volgende keer een pc kopen bij de lokale pc boer :wink:

lucgescheiden

#6 , 08 jul 2010 15:05

Zoals elders op dit forum reeds kon gelezen worden:
De grote distributie-bedrijven kopen de fabrieksgarantie al eens af van de fabricanten.
En gaan eerst 'zelf' controleren of ze het probleem kunnen vinden.

Mogelijk is dit de reden waarom ze dergelijk lange reparatietijd voorop stellen.
Nieuwe stukken moeten dan evengoed bij het merk besteld worden...

Tevens konden we hier reeds lezen dat je toestel zwaar gehavend uit dergelijke controle kan terugkeren, dus eerste vereiste is een gedetailleerde beschrijving (als spliksplinter nieuw) te laten opmaken bij afgifte.

Indien het hier een merkproduct betreft; eens kijken op hun website of hun fabrieksgarantie niet overal ter wereld geldig is... kan je deze pc mss beter rechtstreeks bij het merk zelf binnenbrengen...
Handige documenten voor Personenrecht

siesken

#7 , 21 aug 2010 12:00

Typisch mediamarkt,
Verkopen kunnen ze, maar de garantie dat is daar een geval appart.
Altijd problemen.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#8 , 21 aug 2010 12:11

Trukje - melding maken dat economische inspectie/ testaankoop in kennis worden gesteld.
professionele inhoud ..... als consument .... dan val je terug om fabrieksgarantie.
Gebeurd regelmatig dat klanten dreigen met aktie bij garantie zeggende dat zij 2 jaar recht hebben terwijl factuur op hun firma staat - mis poes. Dan is enkel de fabrieksgarantie van toepassing - dus goed opletten wat je doet.

En zoals hier al is gesteld - voor de firma en privé hebben we enkel zelfs 2de handsPC via plaatselijke winkels voor een prikje vb
HP Business Desktop D530 - Pentium IV 2600 Mhz Processor - 1024 MB Ram geheugen
40 GB Harde schijf - CD-Rom speler - 10/100 Mbit netwerkkaart - 6 x USB poorten (2.0)
Geluidskaart - Interne luidspreker Windows XP Pro licentie + geïnstalleerd en getuned
2 jaar garantie (carry-in) - Prijs: 199 Euro incl. BTW.
Dit ter vervanging van de oudste PC - in gebruik (die was 9 jaar geleden gekocht).

Terug naar “Consumenten Koop”