Pagina 1 van 1
telefonische contraktverlenging mobistar
Geplaatst: 31 mei 2010 18:33
door jupiler2
ik wil veranderen naar een andere provider voor mijn gsm. nu blijkt als ik verander dat ik 150€ boete moet betalen aan mobistar wegens contraktbreuk. nu is mijn vraag, mag dit. ik heb inderdaad een telefonische goedkeuring gegeven voor een verlenging van 24 maanden, dit was september 2009. nooit een document getekend. kan ik hier onderuit? zoja. hoe?
mvg
philip
Re: telefonische contraktverlenging mobistar
Geplaatst: 31 mei 2010 19:07
door Jochim
Hallo, wij zijn onlangs van mobistar naar proximus gegaan, wij hebben ook 2x 150 euro boete moeten betalenwegens contractbreuk maar we hebben dan wel voor 2x 150 gratis abonnementskosten gekregen van proximus. Blijkbaar is dat dus normaal dat je 150 euro boete moet betalen
Groeten
Kim
Re: telefonische contraktverlenging mobistar
Geplaatst: 01 jun 2010 09:23
door jupiler2
volgens dat ik hoor is dat inderdaad de normale gang van zaken, maar ik heb een vermoeden dat het niet echt klopt wat ze doen.
grtjs
Re: telefonische contraktverlenging mobistar
Geplaatst: 02 jun 2010 10:17
door j.demoor
Onderzoek vooraf zorgvuldig uw Mobistarcontract inzake verlenging en beëindiging van de overeenkomst.
“Art.1315.Hij die de uitvoering van een verbintenis vordert, moet het bestaan daarvan bewijzen...”(Burgerlijk Wetboek).
Vermoedelijk bewijst uw gebruik na september 2009 uw akkoord met de verlenging.
Re: telefonische contraktverlenging mobistar
Geplaatst: 02 jun 2010 16:55
door ZeddLeppelin
Correct dat men dit moet aantonen, doch in dit geval is er sprake van stilzwijgende verlenging, in dergelijke gevallen beschikt U over een opzegperiode van twee maanden. Dus in principe geen verbrekingsvergoeding.
Nvdr: tot voor de nieuwe Wet Marktpraktijken bedroeg de termijn één maand