Klacht neerlegggen tegen De Post

WP002
Topic Starter

Klacht neerlegggen tegen De Post

#1 , 11 jan 2010 18:00

Ik heb geen flauw idee of dit het juiste topic is, maar ik zou even niet weten waar ik anders terecht moet.

Ik zou ergens officieel klacht willen neerleggen tegen De Post, omdat de brievenbestelling bij ons nu al maandenlang gebrekkig is (ik ontvang post voor ongeveer heel de buurt, en heel de buurt ontvangt mijn post - het is hier 's avonds na werktijd precies een ruilbeurs). Ik heb al herhaalde malen de klantendienst verwittigd, maar buiten een beleefdheidsbriefje komt daar geen reactie. Ik wil daarom een versnelling hoger schakelen. Waar kan ik een formele klacht neerleggen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
artemis

#2 , 11 jan 2010 18:05

Bij de ombudsdienst voor de postsector?

http://www.omps.be/

Succes, ik had ooit een postbode die ik voor mijn deur met een stratenplan aantrof :lol:

Vandebos

#3 , 11 jan 2010 18:50

Heb ooit na de winter een hele postzak in mijn boomgaard gevonden...

Reclame

roharro
Juridisch actief: Ja

#4 , 11 jan 2010 19:16

Bijkomende vraag: hoe zit het met het briefgeheim indien door fout van de Post brief in verkeerde handen komt? Jaren geleden was er een van mijn rekeningafschriften in de bus van een demente buur terechtgekomen door fout van de Post. De demente man heeft toen in heel de straat briefjes in de bus gestoken met vermelding van mijn rekeningsaldo.
Ik heb er geen nadel door geleden, er was geen enkel geheim aan verbonden maar het gaf me toch een wrang gevoel....
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Vandebos

#5 , 11 jan 2010 20:43

Normaliter mag je verkeerd bezorgde post niet openen doch dien je hem zo spoedig mogelijk terug aan de post bezorgen.

@Werner Peeters: Ik zou het eenvoudig houden: ga met 2-3 bewoners van de straat naar het postkantoor en vraag een onderhoud met de postmeester. Dat gaat veel meer resultaat hebben dan een zoveelste klachtenbrief...

WP002
Topic Starter

#6 , 07 feb 2010 19:22

@Werner Peeters: Ik zou het eenvoudig houden: ga met 2-3 bewoners van de straat naar het postkantoor en vraag een onderhoud met de postmeester. Dat gaat veel meer resultaat hebben dan een zoveelste klachtenbrief...
Postmeester is compleet onbereikbaar, is juist een deel van de klacht. Soit, heb een lange brief naar de ombudsdienst geschreven, heeft toch al tenminste resultaat opgeleverd dat ze het probleem erkennen.

Vandebos

#7 , 07 feb 2010 19:35

Kranten inschakelen... niets zo goed als een publieke blamage om de openbare motor aan het sputteren te krijgen...

Vaoke

#8 , 08 feb 2010 00:51

Als je op de website van het Juridisch Forum uw weg kan vinden.. dan moet u dat ook kunnen op deze van DE POST N.V.; zie hierna de kenmerken van deze website.. met o.a. de mogelijkheden om uw klachten kenbaar te maken!!!

http://www.post.be/site/nl/residential/ ... index.html

Wanneer u trouwens een telefoonboek raadpleegt, dan zal u moeten vaststellen dat u daarin geen telefoonnummer meer zult vinden van het lokale postkantoor (lees: het gefuseerde uitreikingskantoor)... u komt (na op vraag wat toetsen te hebben ingedrukt) altijd terecht in een callcenter en voor De POST N.V. is dat gelukkig nog altijd ergens in Brussel.. voor andere grote bedrijven kan dat (in sommige gevallen) ergens in, Europa of de Wereld zijn!

Ja mensen, jullie beginnen nu de tol te betalen van de zo gevraagde (en door sommigen geprezen) LIBERALISERING van de postdiensten; maar goed.. toch maar even hun website bezoeken etcetera.
U ziet het.. voor wat.. hoort wat hé ?!

MSJB

#9 , 08 feb 2010 09:38

Hallo

heb dit ook al enkele jaren aan de hand, vanalles gedaan
--> postmeester aangesproken
--> klacht bij de Post neergelegd via de site
--> postbode zelf eens aangesproken

...niets helpt, we worden er compleet zot van!!

We ontvangen zelfs facturen niet, resultaat = aanmaning met kosten!! Voor de vaste maandelijkse kosten kan je gelukkig even bellen als je merkt dat de factuur er weer niet is!

Leuk is anders, rekeningafschriften geopend in de brievenbus, oproeping voor nieuwe pas niet ontvangen en ga zo maar door......er zijn best belangrijke stukken bij. Pakjes laat ik naar mijn zus sturen, riskeer het gewoon niet.

NIETS maar ook niets helpt...Enkel een goede afspraak met de mensen die MEESTAL mijn post ontvangen...we ruilen onze post....maar ja niet alle stukken worden gerecupereerd.

het is werkelijk een schande..je merkt het ...word er zo boos en gefrustreerd van.....

Vaoke

#10 , 08 feb 2010 10:53

Ik wil toch nog wel even doen opmerken dat niet alle zendingen, waarvan de uitreiking en/of de ontvangst wordt betwist, dat dat zendingen zouden zijn die via DE POST N.V. werden verzonden!
Weet u, dat de LIBERALISERING van de "postmarkt" (lees: een harder woord voor een eufemisme.. zoals "het vrijmaken van de Europese Postmarkt" een omschrijving die men liever gebruikt) aanleiding heeft gegeven tot het opgehemelde begrip concurrentie.. en derhalve tot opkomen van 10-tallen "operatoren"; zo nu en dan verschijnen dergelijke machtigingen in het Belgisch Staatsblad.. u kan dat online opvolgen!
Bewijs dan als bestemmeling maar eens wie, wat en wanneer heeft verzonden; maar desondanks blijft men DE POST N.V. altijd als zondebok aanwijzen.. dat is zeer gemakkelijk hé ?!
Zie daar het relaas van een ervaringsdeskundige.

Lex

#11 , 08 feb 2010 13:27

De post is vorige maand TWEE van mijn aangetekende zendingen kwijt geraakt!

Drone

#12 , 08 feb 2010 13:29

en ik krijg nog altijd post van mensen die hier minstens 3 jaar niet meer wonen :)

Lex

#13 , 08 feb 2010 13:31

en ik krijg nog altijd post van mensen die hier minstens 3 jaar niet meer wonen :)
Ik krijg regelmatig nog post van de vorige eigenaars en die zijn al 7 jaar weg! Daar kan De Post natuurlijk niets aan doen!

Vaoke

#14 , 08 feb 2010 14:38

Drone, eender welke operator, inclusief DE POST N.V., hoort bij uitsluiting van een alsnog geldige adresverandering en voor zover deze aan hem bekend is.. te bestellen op het adres zoals aangegeven door de afzender!
In voorkomend geval ligt de door u gewraakte vaststelling (wat u aanziet als een fout van DE POST N.V.) bij de oorspronkelijke bewoner.. en als plichtsbewust burger (?!) is het vervolgens aan u om bedoelde zending terug in het postverkeer te brengen.. na er op een passende melding te hebben aangebracht.
Lex,ik neem aan dat u alsnog in het bezit bent van de desbetreffende afgiftebewijzen met bijbehorend (langgerekt) nummer; raadpleeg eens hun website.. daar waar u de "status van diverse zendingen" zelve kunt opvolgen:
http://www.post.be/wtr/searchpublic/sea ... anguage=nl

Zie tot daar het aanvullend relaas van een ervaringsdeskundige.

Lex

#15 , 08 feb 2010 15:47

Vaoke, intussen ben ik dus ook al ervaringsdeskundige als het gaat om verloren zendingen! :?

Kreeg de volgende mail + papieren brief van De Post.

Op 19/01/2010 openden wij een klachtendossier met als referentie 1-1107930305 over de zendingen 010541288500452621400100630328 en 621400100630327 waarvan u de afzender bent. (beide zendingen werden verstuurd op 11/01/2010)

De documenten die u ons hebt bezorgd, hebben ons in staat gesteld ons onderzoek uit te voeren met de vereiste grondigheid, en wij danken u daar dan ook voor.

Jammer genoeg hebben de opzoekingen niets opgeleverd. Wij starten dus met een procedure om u te vergoeden.

Bij wijze van vergoeding zal het bedrag van 78 € (2 X 39 €) rechtstreeks gestort worden op uw bankrekening met nummer xxx-xxxxxxx-xx.

Als je de nr’s ingeeft in hun webtracker zal je zien dat mijn brieven ‘op den dool zijn’!

Terug naar “Consumenten Koop”