commissie op bankcontact?

kobbie
Topic Starter

commissie op bankcontact?

#1 , 20 aug 2006 00:43

Hallo,
Mag er nog altijd een min. bedrag opgegeven worden om te bealen met bankcontact in een winkel bvb minder dan 13 euro = 0.50 euro extra betalen aan de handelaar.
kobbie

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sperwer

#2 , 20 aug 2006 00:47

ja, maar men moet dan wel zorgen dat er op andere wetteljke manieren kan betaald worden, ook al heeft men geen cash geld bij.

kobbie
Topic Starter

#3 , 20 aug 2006 00:51

Welke middelen kan men dan nog gebruiken?

Reclame

sperwer

#4 , 20 aug 2006 01:01

proton en checks

kobbie
Topic Starter

#5 , 20 aug 2006 01:11

Ik moest betalen 13.85 euro en onder de 20 euro werd er geen bankcontact aanvaard zonder commissie te betalen . De reactie was van de handelaar, ik moet daar kosten op betalen. Ok, maar dit is eerlijk gezegd altijd de kost doorrekenen naar de consument. Ik heb er wel mijn bedenkingen bij aangezien deze kosten aftrekbaar zijn.

Proton was er waarschijnlijk, maar ik heb geen proton .
Eerlijk gezegd heb ik dan maar betaald met cash omdat ik de commissie van .50 euro ferm overdreven vond.

sperwer

#6 , 20 aug 2006 02:10

Je bent er mss niet van op de hoogte, maar weet je dat je bij sommige banken zelfs betaald als je geld of haalt met hun bankcontactkas of als je geld afhaalt aan het loket.
Er zijn zelfs banken die voor iedere handeling die je verricht kosten aanrekenen. En de grote van die kosten daalt met het stijgen van het bedrag op je rekening.

En ook dit is in Belgie volledig wettelijk.

kobbie
Topic Starter

#7 , 20 aug 2006 12:36

Ok , dat weten we dan ook al weer .
Dank u
Mvg
Kobbie

wanton

#8 , 21 aug 2006 15:42

Je bent er mss niet van op de hoogte, maar weet je dat je bij sommige banken zelfs betaald als je geld of haalt met hun bankcontactkas of als je geld afhaalt aan het loket.
Er zijn zelfs banken die voor iedere handeling die je verricht kosten aanrekenen. En de grote van die kosten daalt met het stijgen van het bedrag op je rekening.

En ook dit is in Belgie volledig wettelijk.
Wij weten dat Sperwer als syndicalist tegen de banken is , maar deze bewering is nietszeggend , vrijblijvend en naast de kwestie. Er zijn uitzonderingen genoeg , mogelijkheden voldoende om de kosten van de bankverrichtingen te beperken. En in dit geval was het duidelijk een beslissing van de winkelier , want er zijn normaal geen kosten voor bancontact of proton verrichtingen in een winkel.
En over de grootte van die kosten .........

sperwer

#9 , 21 aug 2006 15:58

Wanthon,

Ik heb niets tegen banken.

Maar op de vraag of deze toeslag wettelijk is moet zelf jij JA antwoorden.

En er zijn idd tal van middelen om de kosten op bankverrichtingen te verminderen en de kosten op de verrichtingen hangen idd af van bank tot bank. Er zijn zelfs banken die je vermindering geven op je kosten als je via PC banking werkt . Maar de banken werken echt niet gratis hoor en banksys werkt ook niet gratis, veel winkels rekenen idd de kosten er van niet door, dit pas nadat ze hogere rekeningen kregen voor het transport van hun baar geld, maar het is niet verboden om het wel te doen.

Terug naar “Consumenten Koop”