Apple Ipod: garantie+kwaliteit

M
Topic Starter

Apple Ipod: garantie+kwaliteit

#1 , 07 aug 2006 15:43

Geachte,

[b]Wat kan ik tegen het onderstaande beginnen?
Is de garantieperiode onwettelijk?
En wat als het probleem zich al voordeed tijdens de garantieperiode(als die wettelijk was)en je die liet "herstellen"?

Dank bij voorbaat,
Michiel[/b]

Op 24/03/2005 kocht ik een ipod foto 30GB. Ik betaalde 347?...In het begin was er geen vuiltje aan de lucht. Na enkele maanden begon mijn ipod soms rare kwaaltjes te krijgen zoals gevoelloos worden van het touchpad...Vermits deze kwaaltjes zeer tijdelijk waren kon ik niet naar het I.T. Pro (Apple center) omdat hij daar dan "perfect" werkte... Een ramp was dit ook niet vermits ik hem kon gebruiken waarvoor hij diende....

In september 2005 reageerde mijn ipod helemaal niet meer en kon ik dus naar Apple center. Daar werd ik afgesnauwd wanneer ik zei dat dat er voordien al rare kwaaltjes waren "Een ipod behoort altijd perfect te werken en als hij hier werkt dan werkt hij"..
Een dag later werd ik teruggebeld dat hij hersteld was...De oplossingen was resetten.......(is dit wel normaal?)

Weer was ik een paar maanden zoet met mijn ipod...Toen de rare kwaaltjes begonnen kon ik weer niet naar het center want als hij daar werkt dan werkt hij...Dus kon ik deze verhelpen met resetten of de holdknop over en weer te bewegen....

Tot 27/08/2006 wanneer hij weer nt reageerde en het touchpad dus volledig gevoelloos was (e n is). Ik ga dus metteen weer naar het Apple center...Eerste vraag "binnen garantie"...Nee, want bij ipod is dit maar 1 jaar (elektrische toestellen normaal niet 2 jaar?). De service verslechtert zowaar nog!!! als men weet dat je geen garantie meer hebt. Nu kreeg ik botweg het antwoord: Hardwareprobleem=>geen garantie=>te duur om te herstellen=>pech. DIT HARDWAREPROBLEEM DEED ZICH OOK BINNEN DE GARANTIEPERIODE!!!!!

Maakte mijn argument iets uit dat tijdens de garantie al de zelfde problemen waren (waarvan er overigens bewijs is in de computerbestanden)? Nee.
Is de levensduur van mijn ipod gewoon gerekt totdat de garantie voorbij is?
antwoord I.T.pro Gent: jongen, je weet op voorhand dat een ipod maar 1 jaar garantie heeft + de oorzaak kan ook een stroomstootje of een beetje zweet zijn.

1)Je weet niet op voorhand dat de garantie beperkt is tot 1 jaar. Je weet dit pas na het openen van het product. 1 jaar die trouwens niet de normale gang van zaken is.
2)als je een Apple product koopt verwachtte ik op voorhand dat als je het perfect verzorgt(wat ik deed) toch langer mee gaat dan 1 jaar. 347? voor 1,3jaar???(problemen inclusief). Had Apple niet zo iets van een kwaliteitslabel?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 aug 2006 16:49

Burgerlijk Wetboek

Art. 1649quater. ? 1. De verkoper is jegens de consument aansprakelijk voor elk gebrek aan overeenstemming dat bestaat bij de levering van de goederen en dat zich manifesteert binnen een termijn van twee jaar te rekenen vanaf voornoemde levering.[...]
? 4. Manifesteert zich een gebrek aan overeenstemming binnen een termijn van zes maanden vanaf de levering van het goed, dan geldt tot bewijs van het tegendeel het vermoeden dat dit gebrek bestond op het tijdstip van levering, tenzij dit vermoeden onverenigbaar is met de aard van het goed of met de aard van het gebrek aan overeenstemming, door onder andere rekening te houden met het feit of het goed nieuw dan wel tweedehands is.

U zal dus moeten bewijzen dat het gebrek reeds bestond bij de levering.

scorpioen

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”