Dag iedereen
Wij bestelden op 31/12/2024 via Pluxee (online platform i.s.m. overheidsdienst) online dienstencheques aan de toen geldende prijs van €9 per cheque. Door een fout in het systeem kon onze betaling niet doorgaan en deden we de betaling via overschrijving, tevens op 31/12/2024. We krijgen nu het antwoord van Pluxee dat ze de betaling pas op 02/01/2025 hebben ontvangen en we daardoor het tarief van €10 per cheque moeten betalen.
Volgens hen geldt: de bestelling wordt geplaatst zodra Pluxee het geld ontvangt, niet op het moment dat u de overschrijving doet. De verwerkingstijd tussen de banken kan tot 3 werkdagen in beslag nemen.
Klopt dit? Is het niet zo dat de datum van bestelling en betaling geldt i.p.v. de datum van ontvangst van betaling? Zij reageerden reeds drie maal negatief op onze klacht, dus als er iemand sterke wettelijke argumenten heeft die we kunnen voorleggen?
Het is niet dat we de prijs van €10 niet willen betalen, maar online webshops moeten aan zoveel regelgeving voldoen en hier lijkt alles maar te kunnen?
Alvast bedankt!