Verkoper horloges

TimGTS
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Verkoper horloges

#1 , 27 jun 2024 12:05

Hallo,

Een verkoper van smartwatches in Nederland/België/… verkoopt horloges en insinueert meermaals dat ze zelf de smartwatches maken. Dat ze er research insteken en verder gaan ontwikkelen. Heel veel gepraat en uitleg.

Als je de horloge koopt dan krijg je als je hem wil verbinden met je gsm een nummer te zien, als “identiteit” van het toestel zeg maar.

Als ik ga zoeken naar die naam dan kom ik op wish/amazon/aliexpress/alibaba/lightinbox/… 100% dezelfde horloge tegen. In dezelfde kleuren en dergelijke. Alleen kosten ze daar 10-30 euro, en wordt hij hier door de “echte producent/fabrikant” aangeboden voor €90.

Ze hebben zelfs niet de moeite gedaan om eigen foto’s te maken. Mag dit zomaar allemaal?

TimGTS
Topic Starter

#2 , 27 jun 2024 12:08

Ik heb een review geschreven met mijn uitleg en daar hebben ze eerst geprobeerd mijn review te verwijderen. Ik heb deze direct moeten aanpassen van trustpilot omdat hij anders zou verwijderd worden. Het “merk” heeft daarna pas zich “verdedigd”, door te zeggen dat ik lieg. Niets onderbouwd, geen bewijs, …

Meeboo

#3 , 27 jun 2024 12:43

Dat noemt rebranding...het verwijderen van negatieve comments op sociale media is ook een van hun gekende bezigheden....

Reclame

Thomas_A

#4 , 27 jun 2024 12:48

Standaard dropshipping. Als ze zelf smartwatches zouden ontwikkelen aan die prijs, zou je het merk wel gekend hebben.

Je zegt dat ze insinueren dat ze de smartwatches zelf maken, dus niet expliciet beweren. Insinueren mag natuurlijk.

Terug naar “Consumenten Koop”