SCARLET internet, tv, mobiel
Geplaatst: 20 mei 2024 19:04
Ik ben verhuisd naar een nieuwe appartement.
Op 29 maart heb ik als nieuwe internetdistributeur een Scarlet-pakket aangevraagd.
Dezelfde dag ontving ik de bevestiging van mijn bestelling.
Ze laten me weten dat mijn nieuwe chip binnen 2 tot 3 dagen via bpost naar me wordt opgestuurd.
Na 3 dagen heb ik mijn nieuwe chip nog steeds niet ontvangen.
Helaas krijg ik later te horen dat het nog niet mogelijk is geweest om een afspraak te maken voor de technicus om de apparaten te brengen voor installatie.
Er gaat een week voorbij en niets.
Ik besluit bij de dealer te blijven die ik al had.
Op 9 april mail ik Scarlet dat ik mijn aanvraag wil annuleren met vermelding van mijn herroepingsrecht en stuur een door mij ondertekende brief.
Nu stuurt Proximus me een e-mail dat ik 59,00 euro kosten moet betalen.
Op de website van Scarlet vermelden ze dat in geval van annulering schriftelijke opzegging op ieder moment en zonder kost.
Dit is de brief met mijn herroepingsrecht die ik naar Scarlet heb gestuurd.
Ik zou graag willen weten of dit correct is? Alvast bedankt voor uw advies.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Betreft: annulering van een bestelling op afstand (aankoop via online shop) - inroepen van de wettelijke bedenktijd van 14 dagen - de apparatuur is nog niet geleverd en nog niet geïnstalleerd.
Op 29 maart heb ik een Packs Scarlet Trio Mobile (INT + TV + MOB) dat ik bestelde via uw webwinkel, aangevraagd en een bevestigingsbrief ontvangen.
Hierbij beroep ik mij op het wettelijke recht op een bedenktijd van 14 dagen vanaf de dag volgend op de levering van het goed zoals voorzien in art. VI. 47. § 1. van het Wetboek van economisch recht.
Ik wens gebruik te maken van dit wettelijke recht voor de consument en dus de met uw onderneming afgesloten overeenkomst te ontbinden zonder kosten.
Graag kreeg ik ook een schriftelijke bevestiging (per e-mail of brief) dat de overeenkomst is ontbonden.
Op 29 maart heb ik als nieuwe internetdistributeur een Scarlet-pakket aangevraagd.
Dezelfde dag ontving ik de bevestiging van mijn bestelling.
Ze laten me weten dat mijn nieuwe chip binnen 2 tot 3 dagen via bpost naar me wordt opgestuurd.
Na 3 dagen heb ik mijn nieuwe chip nog steeds niet ontvangen.
Helaas krijg ik later te horen dat het nog niet mogelijk is geweest om een afspraak te maken voor de technicus om de apparaten te brengen voor installatie.
Er gaat een week voorbij en niets.
Ik besluit bij de dealer te blijven die ik al had.
Op 9 april mail ik Scarlet dat ik mijn aanvraag wil annuleren met vermelding van mijn herroepingsrecht en stuur een door mij ondertekende brief.
Nu stuurt Proximus me een e-mail dat ik 59,00 euro kosten moet betalen.
Op de website van Scarlet vermelden ze dat in geval van annulering schriftelijke opzegging op ieder moment en zonder kost.
Dit is de brief met mijn herroepingsrecht die ik naar Scarlet heb gestuurd.
Ik zou graag willen weten of dit correct is? Alvast bedankt voor uw advies.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Betreft: annulering van een bestelling op afstand (aankoop via online shop) - inroepen van de wettelijke bedenktijd van 14 dagen - de apparatuur is nog niet geleverd en nog niet geïnstalleerd.
Op 29 maart heb ik een Packs Scarlet Trio Mobile (INT + TV + MOB) dat ik bestelde via uw webwinkel, aangevraagd en een bevestigingsbrief ontvangen.
Hierbij beroep ik mij op het wettelijke recht op een bedenktijd van 14 dagen vanaf de dag volgend op de levering van het goed zoals voorzien in art. VI. 47. § 1. van het Wetboek van economisch recht.
Ik wens gebruik te maken van dit wettelijke recht voor de consument en dus de met uw onderneming afgesloten overeenkomst te ontbinden zonder kosten.
Graag kreeg ik ook een schriftelijke bevestiging (per e-mail of brief) dat de overeenkomst is ontbonden.