Tafel
Geplaatst: 08 mei 2024 21:23
Hallo,
Op donderdag 11 april 23.40u bestel ik een tafel bij een Nederlandse webshop met betaalmethode van Klarna. De volgende ochtend annuleer ik de tafel via email maar de tafel wordt toch verzonden (din 16 april) en op deze emails wordt nooit geantwoord. Helaas neemt mijn buur de tafel in ontvangst en wordt dit op een pallet geleverd met een totaal gewicht van +- 80kg. Ik volg het retourproces op de webshop en maak zelf een retourlabel aan bij UPS. Omdat het als particulier niet betaalbaar en of mogelijk is om dit bij elk pakket bedrijf op de geleverde manier (palet-giga pakket) terug te sturen haal ik alle paletten weg. Ik verstuur de tafel terug in zijn ongeopende originele verpakking en breng een laag met bubbelfolie aan voor wat extra bescherming. Dit pakket is 27kg en de label kostte 116 euro. Het pakket wordt geleverd bij dit bedrijf maar ze weigeren dit in eerste instantie. Via email laten ze mij weten dat er schade is aan het pakket. Ik bel UPS maar zij weten van niks. Er wordt een tweede poging gedaan en na 5minuten laat het bedrijf mij al weten dat ze een hoek hebben opengemaakt en dat er schade is. Op die foto is geen schade te zijn, enkel een tafelhoek waar de nerven van de tafel zichtbaar zijn. Ze weigeren de retour te verwerken. Dit gaat vervolgens naar Klarna en zij zeggen dat ik de tafel alsnog moet betalen. Na 2 weken heb in eindelijk foto’s ontvangen van de webshop waar inderdaad schade op te zien is maar ik geloof niet dat dit door transport van Belgie naar Nederland is veroorzaakt. Aan reviews online (Trustpilot) lees ik dat ze echt een fraudeleus bedrijf zijn. Ik denk dat ze die schade zelf veroorzaakt hebben om gewoon hun geld te krijgen. Klarna heeft de zaak nu heropent en ik ga nu alle mails doorsturen maar ik vrees voor het ergste. De politie zegt dat ik geen klacht kan indienen omdat dit over een burgerlijk geschil gaat. Ze hebben me een folder van de vrederechtbank meegegeven. Verder geef ik ook mee dat het pakket verzekerd is door UPS maar ik weet ook niet of ze dit zullen willen vergoeden… probleem is dat de tafel nu bij dit sjoemele bedrijf is.
Mijn vraag is dus enerzijds, kan ik voor een geschil met een NL bedrijf bij de Belgische vrederechtbank terecht? Als ik niet betaal gaat Klarna een incassobureau inschakelen.
Iemand die mijn kansen kan inschatten om dit te winnen? Dit bedrijf claimde al in veel mails over schade zonder de doos eigenlijk te hebben opengemaakt. Mijn verzoek om de doos open te maken met de UPS chauffeur is ook genegeerd.
Op donderdag 11 april 23.40u bestel ik een tafel bij een Nederlandse webshop met betaalmethode van Klarna. De volgende ochtend annuleer ik de tafel via email maar de tafel wordt toch verzonden (din 16 april) en op deze emails wordt nooit geantwoord. Helaas neemt mijn buur de tafel in ontvangst en wordt dit op een pallet geleverd met een totaal gewicht van +- 80kg. Ik volg het retourproces op de webshop en maak zelf een retourlabel aan bij UPS. Omdat het als particulier niet betaalbaar en of mogelijk is om dit bij elk pakket bedrijf op de geleverde manier (palet-giga pakket) terug te sturen haal ik alle paletten weg. Ik verstuur de tafel terug in zijn ongeopende originele verpakking en breng een laag met bubbelfolie aan voor wat extra bescherming. Dit pakket is 27kg en de label kostte 116 euro. Het pakket wordt geleverd bij dit bedrijf maar ze weigeren dit in eerste instantie. Via email laten ze mij weten dat er schade is aan het pakket. Ik bel UPS maar zij weten van niks. Er wordt een tweede poging gedaan en na 5minuten laat het bedrijf mij al weten dat ze een hoek hebben opengemaakt en dat er schade is. Op die foto is geen schade te zijn, enkel een tafelhoek waar de nerven van de tafel zichtbaar zijn. Ze weigeren de retour te verwerken. Dit gaat vervolgens naar Klarna en zij zeggen dat ik de tafel alsnog moet betalen. Na 2 weken heb in eindelijk foto’s ontvangen van de webshop waar inderdaad schade op te zien is maar ik geloof niet dat dit door transport van Belgie naar Nederland is veroorzaakt. Aan reviews online (Trustpilot) lees ik dat ze echt een fraudeleus bedrijf zijn. Ik denk dat ze die schade zelf veroorzaakt hebben om gewoon hun geld te krijgen. Klarna heeft de zaak nu heropent en ik ga nu alle mails doorsturen maar ik vrees voor het ergste. De politie zegt dat ik geen klacht kan indienen omdat dit over een burgerlijk geschil gaat. Ze hebben me een folder van de vrederechtbank meegegeven. Verder geef ik ook mee dat het pakket verzekerd is door UPS maar ik weet ook niet of ze dit zullen willen vergoeden… probleem is dat de tafel nu bij dit sjoemele bedrijf is.
Mijn vraag is dus enerzijds, kan ik voor een geschil met een NL bedrijf bij de Belgische vrederechtbank terecht? Als ik niet betaal gaat Klarna een incassobureau inschakelen.
Iemand die mijn kansen kan inschatten om dit te winnen? Dit bedrijf claimde al in veel mails over schade zonder de doos eigenlijk te hebben opengemaakt. Mijn verzoek om de doos open te maken met de UPS chauffeur is ook genegeerd.