Digitaal abbonement opzeggen
Geplaatst: 05 apr 2024 10:37
Beste,
ik ben in de val getrapt van een vlaams digitaal blad met tv zender door daar een 1jarig abonnement te nemen.
Ergens in de algemene voorwaarden (die ik niet gelezen heb) stond in dat dit een automatisch hernieuwbaar abonnement was, echter dit is nooit gemeld op mijn account tenzij in die laatste maand wanneer het niet meer opzegbaar was. Ik heb dus moeten verlengen en bizar, nu staat dit er opnieuw niet meer op...
Ik heb nu al de opzeg gedaan volgens hun algemene voorwaarden maar nog steeds geen bevestiging gekjregen dat dit abonnement effectief opgezegd is alhoewel dit wel in hun av staat dat ze dat doen.
Hun algemene vorowaarden zeggen ook dat het abonnement niet vroeger kan gestopt worden dan de einddatum, waarschijnlijk om de klant opnieuw in die val te lokken...
Ik zou me nu willen beroepen op de algemene verordering gegevensbescherming / GDPR om te eisen dat mijn gegevens met onmiddelijke ingang uit hun systemen moeten verwijderd worden. Ik heb dan weliswaar geen toegang meer tot hun paltform, mijn account enz maar dat is niet erg, achteraf bekeken heb ik daar zo goed als geen toegevoegde waarde aan gehad..
Het gaat maar over 40 euro maas desalnietemin, dat dergelijke praktijken vandaag de dag nog gangbaar zijn bij de vlaamse pers zijn onbegrijpbaar voor mij...
Ja ik heb heel wat digitale abonnementen van hetzelfde principe maar die geven me dat heel duidelijk aan dat dit een herhaalbaar abonnement is, deze helaas doen er alles aan om die te verstoppen, je vindt de AV voor abonementen bv niet op hun website terug tenzij via de link die je bij je bestelling krijgt...
Nick
ik ben in de val getrapt van een vlaams digitaal blad met tv zender door daar een 1jarig abonnement te nemen.
Ergens in de algemene voorwaarden (die ik niet gelezen heb) stond in dat dit een automatisch hernieuwbaar abonnement was, echter dit is nooit gemeld op mijn account tenzij in die laatste maand wanneer het niet meer opzegbaar was. Ik heb dus moeten verlengen en bizar, nu staat dit er opnieuw niet meer op...
Ik heb nu al de opzeg gedaan volgens hun algemene voorwaarden maar nog steeds geen bevestiging gekjregen dat dit abonnement effectief opgezegd is alhoewel dit wel in hun av staat dat ze dat doen.
Hun algemene vorowaarden zeggen ook dat het abonnement niet vroeger kan gestopt worden dan de einddatum, waarschijnlijk om de klant opnieuw in die val te lokken...
Ik zou me nu willen beroepen op de algemene verordering gegevensbescherming / GDPR om te eisen dat mijn gegevens met onmiddelijke ingang uit hun systemen moeten verwijderd worden. Ik heb dan weliswaar geen toegang meer tot hun paltform, mijn account enz maar dat is niet erg, achteraf bekeken heb ik daar zo goed als geen toegevoegde waarde aan gehad..
Het gaat maar over 40 euro maas desalnietemin, dat dergelijke praktijken vandaag de dag nog gangbaar zijn bij de vlaamse pers zijn onbegrijpbaar voor mij...
Ja ik heb heel wat digitale abonnementen van hetzelfde principe maar die geven me dat heel duidelijk aan dat dit een herhaalbaar abonnement is, deze helaas doen er alles aan om die te verstoppen, je vindt de AV voor abonementen bv niet op hun website terug tenzij via de link die je bij je bestelling krijgt...
Nick